لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

تاکید پاکستان بر اقدام قاطع علیه عوامل حملات بمبئی


نیروهای امنیتی در اطراف فرودگاه دهلی نو.
عکس از AFP
نیروهای امنیتی در اطراف فرودگاه دهلی نو. عکس از AFP

آصف علی زرداری، رييس جمهوری پاکستان، در ديدار با کاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريکا، تاکيد کرد که کشورش عليه عوامل پاکستانی، که مشارکتشان در عمليات تروريستی در بمبئی ثابت شود، دست به «اقدام قاطع» خواهد زد.


آقای زرداری همچنین تاکید کرد که دولت پاکستان به تحقيقات در اين زمينه کمک خواهد کرد.


خانم رایس نیز پس از این دیدار گفت: رهبران پاکستان به یاری رساندن به تحقیقات درباره حملات تروریستی مرگبار هفته گذشته در بمبئی، پایتخت مالی هند، متعهدند


پس از وقوع حملات تروريستی هفته گذشته در شهر بمبئی که بيش از يکصد و نود کشته برجای گذاشت، هند انگشت اتهام را به سوی همسايه‌اش، پاکستان، نشانه گرفته و برخی از مقام‌های هندی اعلام کرده‌اند که تروريست‌های مهاجم همگی پاکستانی بوده‌اند.


مقامات هندی می گویند دو رهبر گروه شبه نظامی لشکر طیبه، در پاکستان حملات بمبئی را طراحی و هدایت کرده اند.


خانم رايس پس از ورود به اسلام‌آباد، از پاکستان خواسته بود تا پس از حوادث تروريستی بمبئی، در جنگ عليه تروريسم «عزمی جدی» داشته باشد و به اين حملات واکنشی قاطعانه نشان دهد.


به دنبال دريافت هشدار در مورد حمله احتمالی به فرودگاههای هند، دولت اين کشور روز پنجشنبه در فرودگاههای اصلی اين کشور حالت آماده باش برقرار کرد.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، در حالی که جزئيات تهديد ها علیه فرودگاههای هند مشخص نشده است، در فرودگاهای دهلی نو، بنگلور و چنای، سه فرودگاه اصلی هند، اقدامات ویژه امنيتی اعمال می شود.


فالی ميجور، فرمانده نيروی هوايی هند، در اين زمينه گفته است:«اين هشداری است که ما در يافت کرده ايم و مثل هميشه آماده ايم.»


وحشت در فرودگاه دهلی نو


فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی نو شامگاه پنجشنبه صحنه وحشت گسترده بود، اما مقامات امنیتی وقوع هیچ حادثه ای را تایید نکردند.


ابتدا خبرگزاری بی.بی. سی، از کشته شش تن درگيری نيروهای امنيتی با افراد مسلح در فرودگاه دهلی نو خبر داده است.


این در حالی بود که رجان بهاگت، يک سخنگوی پليس، با تاييد خبر شليک چند گلوله در فرودگاه بين المللی دهلی نو، می گويد: اين يک حمله تروريستی نبوده و کسی در اين حادثه کشته نشده است.


واحدهای واکنش سريع هند با ايجاد موانع در اطراف فرودگاه ها، حضور چشم گيری نيز در درون فرودگاهها دارند و تدابیر امنيتی ویژه برای مقابله با حملات احتمالی اتخاذ شده است.


مسافران می بایست از مراحل مختلفی بازرسی های امنیتی عبور کنند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، به رغم گزارش ها درباره شليک ها در فرودگاه بين المللی ایندیرا گاندی دهلی نو، وضعيت در اين فرودگاه آرام است.


XS
SM
MD
LG