لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۸

بازيهای آسيايی گوانگژو ؛ ایران با يک گل عمان را شکست داد


تيم ملی فوتبال اميد ايران در مرحله يکچهارم پايانی فوتبال بازيهای آسيايی ۲۰۱۰ در گوآنگژو تيم ملی اميد عمان را با تک گل حميد علی عسگری شکست داد تا در مرحله نيمه پايانی رودرروی تيم ژاپن قرار گيرد.

گل ايران در دقيقه ۴۱ با ضربه زيبای حميد علی عسگری از فاصله نزديک به ۲۵ متر و از يک ضربه آزاد به ثمر رسيد. علی عسگری ضربه آزاد را زمينی به ديرک راست دروازه کوبيد و شاهد چرخش آن به درون دروازه بود.

تيم ايران در حالی به گل برتری دست يافت که در نيمه نخست بر حريف برتری کامل داشت و چند فرصت خوب گل را هدر داد. اما در نيمه دوم تيم عمان برای بازيابی بازی بارها به دروازه مهدی رحمتی حمله کرد.

ايران روز سه شنبه آينده در برابر ژاپن قرار می گيرد. ژاپن برای رسيدن نيمه پايانی يک بر صفر تايلند را شکست داد. شگفتی بزرگ اين مرحله پيروزی ۹ بر ۸ امارات بر کره شمالی در ضربه های پنالتی بود که پس از ۱۲۰ دقيقه تساوی بدون گل بدست آمد. کره شمالی در مرحله گروهی يک بر صفر بر کره جنوبی پيروز شده بود. امارات در مرحله نيمه پايانی با کره جنوبی بازی می کند.

دو گل در دقيقه دوم بازی و وقت اضافی!

کره جنوبی هم در ديدار با ازبکستان در وقت اضافی توانست دو بر يک پيروز شود و در مرحله نيمه پايانی تيمهای شرق آسيا رو در روی تيمهای غرب آسيا قرار گيرند. کره در دقيقه دوم از حريف آسيای ميانه يک بر صفر پيش افتاده بود که در دقيقه ۷۱ گل تساوی بخش را از ازبکستان خورد. اما کره ايها در دقيقه دوم وقت اضافی به گل پيروزی رسيدند.

تيم فوتبال اميد ايران با چهار پيروزی بر تيم های ملی اميد ترکمنستان (چهار بر يک)، بحرين (يک بر صفر)، ويتنام (يک بر صفر) و مالزی (سه بر يک) به مرحله يکچهارم پايانی رسيد تا برای رسيدن به يک قدمی مسابقه پايانی حريف نه چندان مطرحی چون عمان را پيش رو داشته باشد.

عمان در مرحله گروهی راهی آسان پيش رو داشت و با دو پيروزی بر مالديو و پاکستان و تساوی با تايلند به مرحله يک هشتم پايانی رسيده و در اين مرحله هنگ کنگ را سه بر صفر شکست داده بود.

غلامرضا رضايی در مسابقه با مالزی دو اخطاره و محروم بود و سينا عشوری برای حضور در تيم باشگاهی اش در مسابقه پايانی ليگ قهرمانان باشگاههای اسيا سفری کوتاه به توکيو داشت و در بازی با مالزی غايب بود. اما اين دو در مسابقه با عمان به ترکيب اصلی بازگشتند.

تيم ملی اميد ايران: مهدی رحمتی (کاپيتان) - جلال حسينی، رضا طلبه، حميد علی عسگری، احسان حاج صفی - آرش افشين (ازدقيقه ۹۰ مسعود ابراهيم زاده)، سينا عشوری ، کمال کاميابی نيا، محسن مسلمان- غلامرضا رضايی (۹۲از دقيقه ۲+۹۰ مهدی دغاغله) و کريم انصاری فرد (از دقيقه ۸۲ امين موسوی).
XS
SM
MD
LG