لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

تساوی بدون گل ايران در بانکوک


تيم ملی فوتبال ايران در مسابقه انتخابی جام ملتهای آسيا در پيکار با تيم ملی تايلند دربانکوک به تساوی بدون گل رسيد.

در ورزشگاه نه چندان پر راجامانگالای بانکوک تيم ايران در يک بازی پر تحرک و تماشايی بدون هيچ يک از بازيکنان خارج از ايران، آغاز نيمه نخست را با حالتی تهاجمی اغاز کرد. آغاز نيمه دوم و دقيقه های پايانی هر دو نيمه از آن ميزبانی بود که سلاحش سرعت برتر و ضد حمله های خطرناک بود. در موقعيتهای که نصيب تايلند شد، مدافعان و به ويژه مهدی رحمتی خوب عمل کردند.

مهم ترين لحظه مسابقه ايران با تايلند در دقيقه يازدهم بود که ضربه عالی و راه دور مجيد غلام نژاد پس از برخورد به دست دروازه بان (هوسين هاتاهيراتاناکول) و زير ديرک افقی دروازه در نزديک خط دروازه توسط دروازه بان تايلندی مهار شد تا نيمه نخست بدون گل پايان يابد و اين نتيجه تا پايان پابرجا بماند. حسين کعبی هم در يک موقعيت بی محافظ ارسال خلعتبری را با سر به سوی دروازه بان فرستاد.

تيم ملی فوتبال ايران با روش ۲- ۴ – ۴ وبا آرايش مهدی رحمتی در درون دروازه، حسين کعبی، جلال حسينی، هادی عقيلی و حسن اشجاری در خط دفاعی، مجيد غلام نژاد، کريم باقری (کاپيتان)، مازيار زارع و محمد رضا خلعتبری در خط ميانی و آرش برهانی و غلامرضا رضايی در خط حمله به ميدان رفت. اين همان بازيکنان آغازگر بازی نخست در اين گروه با تيم ملی سنگاپور بودند، که شش بر صفر پيروز شدند. دايی در نيمه دوم چند تعويض انجام داد.

در نيمه پرتحرک نخست تايلند در بازی بر ايران تسلط داشت اما ايران بختهای گل بهتری بدست آورد.

در ورزشگاه هفتاد هزار نفری راجامانگالای بانکوک فدراسيون فوتبال تايلند هفت هزار بليت را در اختيار سفارت جمهوری اسلامی قرار داد و اين بليت ها از سوی وابسته فرهنگی سفارت تحويل مساجد مسلمانان بانکوک شد تا آنان به تشويق تيم ايران بيايند.

پيش از بازی خبرگزاری فرانسه با عنوان « آزمايش سخت اميدهای آسيايی » نوشت که تايلند در برابر تيمی به سرمربيگری علی دايی، شخصيت فوتبال خود را به محک آزمايش خواهد گذاشت. پيتر ريد، سرمربی بريتانيايی تيم تايلند فرصت داشت که از يک تيم بدون مصدوم يازده بازيکن را انتخاب کند ولی نگرانی او کمبود تمرکز بود که اخيرا برای تيمش مشکل ساز شده است.

ريد پیش از بازی به خبرگزاری فرانسه گفته بود:«به نظر می آيد ما در اواخر بازی تمرکز خود را از دست می دهيم. ما از ويتنام در جام سوزوکی و در برابر دانمازک در جام پادشاهی تايلند گلهای ديرهنگامی خورديم. اما در برابر ايران خود را به خوبی آماده کرده ايم و مطمئنم بازی با ايران يک بازی مهيج خواهد بود.»

گرچه مسابقه تايلند با ايران، به گفته ريد مهيج و تماشايی نبود اما تايلند اين بار در دقيقه های پايانی تمرکز خود را از دست نداد و گل نخورد.

سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا انتظار تايلند را دست کم تساوی و يک امتياز از بازی با ايران اعلام کرد، که به اين خواسته خود رسيد. تايلند در نخستين بازی در اردن به تساوی صفر بر صفر دست يافته بود که برای قرارداشتن در رده دوم و صعود به مرحله پايانی ۱۶ تيمی نااميد کننده نبود. اين تيم برای بازی با ايران تيراتپ وينوتای، مهاجم ستاره خود را از تيم ليرس بلژيک فراخواند تا مشکل گلزنی را حل کند. با اين حال ريد ادعا کرد که هنوز در مورد بازی او در برابر ايران تصميم نگرفته است.

تيراتب پیش از بازی به روزنامه بانکوک پست گفته بود:«هدف من کمک به تيم ملی برای دست کم يک تساوی است. می دانم که ايران يکی از تيمهای رده نخست آسيا است. اما ما در برابر تماشاگران هوادار خودی بازی می کنيم.»

ايران با اين تساوی با چهار امتياز و يک امتياز بيشتر نسبت به سنگاپور در صدر گروه پنجم ايستاد. همزمان با بازی ايران با تايلند، سنگاپور در خانه اش تيم ملی اردن را دو بر يک شکست داد. تايلند با دو امتياز از دو بازی بدون گل در رده سوم است و اردن تنها يک امتياز دارد.


علی دايی، سرمربی تيم ملی بازی با تايلند را يک بازی آماده سازی برای رويارويی با کره جنوبی در روز يازدهم فوريه در تهران برای راهيابی به جام جهانی ۲۰۱۰ اعلام کرد.

در ميانه رقابتهای مرحله پايانی صعود به جام جهانی کره جنوبی با دو امتياز برتری نسبت به ايران پيشتاز است و پيروزی تيم ملی در تهران می تواند ايران را با هشت امتياز، بالاتر از کره جنوبی، کره شمالی، عربستان سعودی و امارات قرار دهد. دو تيم برتر به آفريقای جنوبی خواهند رفت.

از گروه پنجم متشکل از ايران، سنگاپور، تايلند و اردن، دو تيم برتر به جام ۲۰۱۱ ملتهای آسيا در دوحه قطر راه خواهند يافت.
د
ر مسابقه ديگر گروه پنجم تيمهای سنگاپور و اردن پس از تساوی يک بر يک در پايان نيمه نخست، سرانجام با گلهای آگو کاسمير و نوح علمشاه ديدارشان در سنگاپور به پيروزی دو بر يک ميزبان به پايان رسيد.

در اين روز تيم استراليا هم در جاکارتا بدون بازيکنان خارج از خاک خود بدون گل در برابر اندونزی متوقف شد.

شش تيم عراق، عربستان سعودی و کره جنوبی (تيمهای اول تا سوم جام در دوره پيش)، قطر به عنوان ميزبان و دو تيم قهرمان چلنج کاپ (رقابتهای دو سال يک بار تيمهای رده دوم فوتبال آسيا) که اولی هند است و دومی قهرمان ۲۰۱۰ خواهد بود، به مرحله پايانی راه می يابند. ده تيم ديگر از گروههای پنجگانه صعود می کنند که رقابتهای آن در جريان است.
XS
SM
MD
LG