لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۵

سپاه خبر سرنگونی هواپيمای جاسوسی آمريکا را تکذيب کرد


تاسیسات هسته ای فردو در قم.
تاسیسات هسته ای فردو در قم.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه اخبار سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای فردو، در اطراف قم را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روابط عمومی سپاه پاسداران با اشاره به برخی اخبار مبنی بر سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در منطقه فردو، اعلام کرده است: «آنچه که منجر به اطلاع این‌گونه اخبار شده است، مربوط به مورد هدف قرار گرفتن یک هدف هوایی آزمایشی توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی استان قم بوده است.»

وب‌سایت‌های خبری در ایران روز چهارشنبه به نقل از یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از انهدام یک فروند «هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا» در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای فردو در حوالی قم خبر داده بودند.

علی آقازاده دافساری، نماینده مجلس، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که این هواپیمای بدون سرنشین که به گفته وی از سوی «سازمان جاسوسی آمریکا» برای «شناسایی منطقه نیروگاه و مرکز هسته‌ای قم» بر فراز نیروگاه فردو به پرواز درآمده بود، از سوی نهاد اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی شناسایی و سرنگون شده است.

این در حالی است که سپاه پاسداران با تکذیب این خبر می‌گوید، اعلام چنین اخباری می‌بایست «از سوی مقامات مسوول در نیروهای مسلح منتشر شود.»

سپاه پاسداران همچنین تاکیدکرده است که «هواپیماهای جاسوسی آمریکا» توان نفوذ به فضای ایران را ندارند.

ایران در حال تکمیل تاسیسات غنی سازی فردو در منطقه قم است. وجود این تاسیسات در سال ۲۰۰۹ فاش شد و اخیر مقامات ایران اعلام کرده‌اند که درصددند تا غنی سازی ۲۰ درصدی را به این تاسیسات منتقل کنند.

پس از انتشار خبر سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در اطراف قم، مقام‌های ایالات متحد این خبر را تکذیب کردند.

دی‌ماه سال گذشته نیز جمهوری اسلامی از «سرنگونی دو هواپیمای جاسوسی آمریکایی» بر فراز خلیج فارس خبر داده بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود که این دو هواپیما «خارج از فضای ایران» توسط سپاه پاسداران ساقط شده‌اند، گرچه آمریکا پس از آن اعلام کرد که هیچ گزارشی مبنی بر سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین خود در خلیج فارس دریافت نکرده است.
XS
SM
MD
LG