لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۳

پيروزی همه پيشتازان در بيست و هشتمين هفته ليگ برتر


ذوب آهن با يک گل شاهين را شکست داد، پرسپوليس يک بر صفر بر فولاد اهواز پيروز شد و استقلال تهران در اهواز همنامش را دو بر صفر برد تا در بيست و هشتمين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس پيشتازان جا به جا نشوند.

مسابقه سرد و بی روح ولی پرتماشاگر (حدود ۴۰ هزار نفر) پرسپوليس و فولاد اهواز در ورزشگاه آزادی با گل زيبای محسن خليلی با ضربه سر در دقيقه ۷۲ برای لحظه های باقی مانده به نسبت گرم شد. اين گل حساس با سانتر خوب ابراهيم شکوری از جناح چپ بدست آمد.

پرسپوليس با آرايش زير به چهارمين پيروزی پياپی در ليگ برتر نائل آمد: ميثاق معمارزاده، شيث رضايی، حميدرضا علی‌عسگر، ابراهيم شکوری، عادل کلاه کج، کريم باقری (کاپيتان) (از دقيقه ۸۰ ميثم بائو)، مجتبی شيری، حسين بادامکی، هادی نوروزی (از دقيقه ۶۶ مجتبی زارع)، محسن خليلی و هوار ملا محمد (از دقيقه ۸۹ عليرضا محمد). سرمربی: علی دايی.

پیروزی استقلال تهران

نبرد دور برگشت دو تيم استقلال تهران و اهواز با گلهای اميرحسين صادقی و مهدی سيدصالحی در هر نيمه دو بر صفر به پيروزی رسيد تا هم شکست سه بر دو در آزادی تهران را انتقام بگيرد و هم در اهواز سه امتياز حساس برای حفظ موقعيت در ليگ برتر فوتبال ايران را بدست آورد.
ياران خداداد عزيزی در خانه خود يک بازی خوب و تهاجمی را به نمايش گذاشتند اما گلزن نبودند.

در حضور تماشاگر اندک و نزديک به ۸۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه تختی اهواز، امير حسين صادقی در دقيقه ۱۶ و مهدی سيد صالحی در دقيقه ۴۶ گل های استقلال تهران را به ثمر رساندند.

اهوازيها به ضربه های آزاد خوب ميلاد می داوودی و مهاجمان سريع و تکنيکی اش روز سختی برای تيم قهرمان فصل پيش به وجود آورد، اما استقلال تهران پيش از مسابقه روز سه شنبه با تيم آلجزيره امارات دروازه ای پايدار داشت. استقلال که به چند بازيکن ثابت خود استراحت داد، اما مصدوميت زودهنگام هادی شکوری باعث شد تا خسرو حيدری مفهوم استراحت را حس نکند.

استقلال تهران با اين پيروزی ۴۶ امتيازی شد. استقلال اهواز با ۲۸ امتياز در رده هفدهم بيش از پيش خطر سقوط به دسته پايين تر را حس می کند.

تيم استقلال تهران: محمد محمدی، پژمان منتظری، حنيف عمران زاده، هادی شکوری (از دقيقه ۱۳ خسرو حيدری)، امير حسين صادقی، کيانوش رحمتی، حسين کاظمی، فرهاد مجيدی (کاپيتان) (از دقيقه۸۹ مجتبی محبوب مجاز)، مهدی سيد صالحی،محسن يوسفی (از دقيقه ۵۸ فابيو جان واريو) و سياوش اکبرپور سرمربی: صمد مرفاوی

گل دقيقه ۶+۹۰ ذوب آهن در فولادشهر

تيمهای مدعی و تعقيب کننده استقلال، پرسپوليس و ذوب آهن يک روز پيش از مسابقه سپاهان پيشتاز در خانه تراکتورسازی تبريز به ميدان رفتند و ذوب آهن رده دومی در فولادشهر اصفهان ميزبان تيم شاهين بوشهر بود.

تيم اصفهانی اين مسابقه حساس را با يک گل در آخرين لحظه های وقت تلف شده پيروز شد تا دست کم برای ۲۴ ساعت به سه امتيازی همشهری اش برسد.

مسابقه حساس اصفهان تنها حدود ۲۰۰۰ تماشاگر داشت و محمد حسينی گل سرنوشت ساز ذوب آهن را به ثمر رساند.

ذوب‌آهن با اين پيروزی مشکل با ۵۲ امتياز همچنان در رده دوم بافی ماند. سپاهان با ۵۵ امتياز پيش از پيکار با تراکتورسازی هم صدرنشين است. پرسپوليس با ۴۹ امتياز در رده سوم ايستاده است.

در همدان و در حضور حدود ۳۰۰۰ تماشاگر پاس در يک قدمی شکست از پيکان قزوين به تساوی دو بر دو رسيد.

لويی کارلوس در دقيقه ۶۴ و سعيد دقيقی در دقيقه ۷۸ به پيکان برتری دو بر صفر دادند اما هادی اصغری در دقيقه ۸۶ و يدالله اکبر در دقيقه ۴+۹۰ از نقطه پنالتی پاس را از شکست رهانيدند.پيکان ۳۸ امتيازی شد و پاس به ۳۳ امتياز رسيد.

در پيکار مشهد ابومسلم دو بر يک ملوان را شکست داد تا تيم انزلی همچنان درگير مشکلات مديريتی باشد. در حضور حدود هزار تماشاگر جرالدو دوسانتوز مهاجم برزيلی تيم ابومسلم در دقيقه ۱۲ و رضا ناصحی در دقيقه ۸۵ برای ميزبان گلزنی کردند. هادی عزيزی در دقيقه ۱۱ به ملوان برتری کم دوامی داده بود. آلن باسيچ، مدافع ملوان در دقيقه ۸۱ اخراج شد.

ابومسلم با اين برد ۲۴ امتيازی شد اما همچنان در رده آخر باقی ماند. ملوان ۳۶ امتيازی باقی‌ ماند. تيم مس کرمان نیز در خانه اش با تيم مقاومت شيراز به رهبری محمد احمدزاده ديداری بدون گل داشت.
XS
SM
MD
LG