لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۵

پيروزی استقلال و پرسپوليس پيش از شهرآورد


هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال ايران با پيروزی مشابه سه بر يک دو تيم استقلال و پرسپوليس به پايان رسيد تا اين دو تيم به پيشتازان اصفهانی نزديک شوند و شهرآورد ۶۸ بين اين دو رقيب ديرين تهرانی حساسيتی دوچندان يابد.

استقلال در حالی آخرين و تماشايی ترين بازی هفته را در برابر تيم با روحيه و خوش آهنگ ابومسلم سه بر يک برد که در نيمه دوم يک پنالتی را توسط کيانوش رحمتی هدر داد.

اين مسابقه در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی تهران با گل زودهنگام استقلال آغاز شد. سانتر خطرساز خسرو حيدری از راست برای کاپيتان فرهاد مجيدی باعث شد تا عبدالجبار مومويی، مدافع ميانی توگويی تيم ابومسلم با سر و به اشتباه در دقيقه اول به حريف مدافع عنوان قهرمانی برتری دهد.

در شروع نيمه دوم در پی فرار سريع مجيدی و خطای پنالتی اشکان نامداری، دروازه بان پيشين استقلال و امروز ابومسلم، استقلال تا آستانه برتری دو بر صفر هم پيش رفت، اما کيانوش رحمتی ضربه پنالتی را بی هدف به بالای دروازه زد تا بارديگر برتری به خطر بيفتند.

ابومسلم با پيش کشيدن و بازی تک ضرب هر لحظه بر هيجان بازی افزود و پس از اين که چند موقعيت گل را هدر داد و خود در ضد حمله های سريع مردان تهاجمی استقلال بارها تهديد شد، سرانجام در دقيقه ۶۸ توسط جواد ضيغمی، بازيکن تازه نفس به گل تساوی بخش دست يافت تا بازی شکلی هيجان انگيزتر به خود گيرد.

فشار روحی بر ياران استقلال با گل دقيقه ۷۸ با فرار و سانتر مهدی سيد صالحی و ضربه تمام کننده فرهاد مجيدی بسيار کاهش يافت و در حالی که ابومسلم با ادامه بازی تهاجمی اش در پی تساوی دوباره بود،در دقيقه ۳+۹۰ با فرار و ضربه آرش برهانی تازه وارد به گل سوم دست يابد و پيروزی استقلال از ترديدی خارج شود. استقلال با ۴۰ امتياز به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپوليس، پس از سپاهان و ذوب آهن صاحب رده سوم شود.

بازيکنان استقلال در برابر ابومسلم: وحيد طالب‌لو، هادی شکوری، پژمان منتظری، حنيف عمران‌زاده، مهدی اميرآبادی، کيانوش رحمتی، خسرو حيدری، فابيو جانواريو( از دقيقه ۸۰ آرش برهانی)، محسن يوسفی (از دقيقه ۶۱ مهدی سيد صالحی)، سياوش اکبر‌پور و فرهاد مجيدی (کاپيتان) ( از دقيقه ۸۷ پائولو رينالدو)

در حالی که در روز نخست هفته ۲۵ سپاهان در آخرين لحظه های يک بازی جنجالی از شکست در خانه صبای قم گريخت و به تساوی دو بر دو تن داد و همشهريش ذوب آهن اصفهان در خانه يک بر صفر مغلوب پاس همدان شد، در روز دوم تيمهای پرسپوليس و استقلال با روی آوری به يک بازی تهاجمی مهيای رقابت سنتی خود در روز چهارشنبه اين هفته شدند.

پیروزی پرسپولیس

در يک روز برفی، پرسپوليس در خانه پيکان قزوين سه بر يک پيروز شد. اين پيروزی در سايه دو گل در آغاز و پايان نيمه نخست بود. در دقيقه نهم عادل کلاه کج از جناح راست توپ را روی دروازه غلامعلی زاد سانتر کرد که اشتباه او و ضربه ای که ناآگاهانه به بدن حسين معمار زد، باعث کمانه کردن توپ به داخل دروازه پيکان شد.

در وقت تلف شده نيمه نخست هم بار ديگر مدافعان پيکان به هم پيچيدند تا کاپيتان کريم باقری پا به توپ شود و برای دومين بار دروازه ميزبان را باز کند.

پيکان در نيمه دوم به جست و جوی جبران گلهای خورده پرداخت و در دقيقه ۶۱ شليک محکم و تماشايی جهانگير عسگری آنان را در کمترين فاصله به بازيابی مسابقه رساند. ياران علی دايی که در نيمه دوم تکيه بر ضد حمله را در دستور کار خود قرار داده بودند، در دقيقه ۸۱ برپايه سرعت مجتبی زارع تازه نفس و ضربه محسن خليلی به گل سوم رسيدند و پيروزی سرخپوشان مسلم شد. تا پيش از آمدن زارع زوج هادی نوروزی و محسن خليلی در خط حمله نتيجه موفقی نداشت و زارع به لطف سرعتش موثرتر نشان داد.

در اين مسابقه عليرضا محمد سه اخطاره و از بازی داربی با استقلال محروم شد.

تيم پرسپوليس با اين ترکيب به پيروزی و سه امتياز رسيد: عليرضا حقيقی، سپهر حيدری، عليرضا محمد، شيث رضايی،‌ جلال اکبری (از دقيقه۸۱ ابراهيم شکوری)، عادل کلاه‌کج، حسين بادامکی، هوار محمد (از دقيقه ۸۷ محمد منصوری)، کريم باقری (کاپيتان)، هادی نوروزی (از دقيقه ۶۵ مجتبی زارع) و محسن خليلی.

تساوی سپاهان


سپاهان که تا دقيقه ۸۶ مسابقه را دو بر صفر باخته بود، با گل دقيقه ۲+۹۰ به تساوی دو بر دو با صبای قم رسيد و پايانی جنجالی را پشت سرگذاشت. محمدرضا کربکندی، سرمربی تيم صبا از داوری دلی پرخون داشت و مدير عامل اين تيم ادعا کرد که اين سرمربی اصفهانی تيم قم به اختاپوسان حاکم بر فوتبال ايران وابسته نيست تا حمايت شود.

قهرمانی، داور اين مسابقه و دستيارانش در حالی که توسط پليس اسکورت می شدند، با خودروی شخصی عازم تهران بودند که دچار سانحه شدند و قهرمانی از ناحيه زانو دچار مصدوميت شديد شد. او ادعا کرد که تصادف به صورت عمدی و از سوی تماشاگران معترض تيم قمی صورت گرفته است. اما به گزارش خبرگزاری فارس، جعفر رضايی نژاد به عنوان مسوول حراست تربيت بدنی استان قم اين ادعا را بهانه جويی اعلام کرد و گفت سرنشينان اتوموبيل مقابل تهرانی بوده اند.
XS
SM
MD
LG