لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۰

پرسپوليس برد، بازی سپاهان نيمه کاره ماند


در آخرين مسابقه از هفته بيستم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس در حالی مسابقه در ورزشگاه آزادی را با يک گل برد که مسابقه حساس سپاهان با مقاومت شيراز در اصفهان به دليل برف شديد نيمه کاره ماند.

در حضور تماشاگری کم تعداد، مسابقه دو تيم قديمی فوتبال ايران چون هوای تهران سرد و بی روح بود و گل دقيقه ۳۵ ميثم بائو در پی يک حادثه و اشتباه محض سوشا مکانی، دروازه بان پاس بود.

تاکتيک موثر، سرعت، هماهنگی و هيجان کمترين جايی در بازی نداشت و دو تيم برای دستيابی به گل، درپی حادثه بودند که اين حادثه تنها يک بار رخ داد.

سرخپوشان تهران که دستيابی به هر سه امتياز اين بازی را برای خوديابی ضروری می ديدند، در اين بازی با همه توان به ميدان آمدند و محسن خليلی تا آخرين دقيقه وقت تلف شده در ميدان بود.

اما خليلی با گلزن موفق سالهای گذشته تفاوتی آشکار داشت و در گلزنی هرگز موفق نشان نداد. حضور کريم باقری در اواخر بازی نيز از محدود شدن زمان کارآيی بازيکنی حکايت داشت، که در دوران جوانی در فوتبال، خستگی ناپذير و يخ شکن بازيهای سرد بود.

پرسپوليس در بازی با پاس گرچه پيروزی بازی رفت در همدان را تکرار کرد، اما از نظر روح بازی تهاجمی و قدرت گلزنی فاصله ای بسيار با گذشته داشت. پاس با وجود حمايت تماشاگران از تيم ميزبان، کم شانس بود که با شکست تهران را ترک کرد. فرصتهايی که نصيب پاسيها به ويژه در اواخر بازی شد، می توانست برای اين تيم نتيجه ای برای گريز از شکست داشته باشد.

خطر محروميت برای پاس

در اين مسابقه بازيکنان پاس با پيراهن سفيدی به ميدان آمدند که روی آن نوشته شده بود: « سبز فقط سبز علی، رهبر فقط سيد علی» که يک شعار سياسی و به سود حکومت جمهوری اسلامی بود. طبق مقررات فيفا و ممنوعيت شعارهای سياسی و مذهبی بر روی پوشش ورزشکاران اين کنش می تواند به واکنش محروميت پاس از سوی فيفا انجامد.

در نيمه نخست اين مسابقه، گوشه تصوير تلويزيونی برای لحظه ای درگيری شديدی ميان تماشاگران پرسپوليسی را نشان داد که از سوی گزارشگر مسابقه و پاره ای از رسانه ها، به وقوع آن اشاره شده است.

پرسپوليس با ۳۲ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به پيکان صاحب رده سوم شد، اما سپاهان با يک بازی کمتر و ۴۰ امتياز، فاصله ای بسيار با پرسپوليس و استقلال ۳۱ امتيازی در صدر جدول رده بندی دارد و در شرايط فعلی تنها از جانب ذوب آهن همشهری (با ۳۷ امتياز) تهديد می شود تا از سوی دو بزرگ پر هوادار تهرانی.

در فولادشهر اصفهان پيکار سپاهان با مقاومت شيراز در زير بارش برف شديد تنها يک نيمه دوام آورد و تساوی يک بر يک با دوضربه پنالتی به تصميم داور باطل و به تکرار بازی منجر شد.

هادی عقيلی، بهترين پنالتی زن حال حاضر ايران، در دقيقه پنجم برای سپاهان و مهدی کريميان در دقيقه ۳۵ برای سپاهان گل زدند.
دروازه بان تيم ملی روانه بيمارستان شد.

تنها نتيجه اين مسابقه نيمه تمام، ضربه سنگينی به سپاهان بود که مهدی رحمتی، دروازه بان ملی پوش اين تيم از ناحيه چشم به شدت مصدوم و روانه بيمارستان شد. در دقيقه ۲۱ برخورد ناخواسته استوکهای کفش عقيلی، مدافع خودی با چشم رحمتی خونريزی و مصدوميتی شديد را به همراه داشت.

ديدار تيمهای تراکتورسازی و شاهين بوشهر در تبريز با گلهای نيمه نخست يک بر يک به پايان رسيد. محمد نصرتی در دقيقه چهارم برای تراکتورسازی و ايوان پتروويچ در دقيقه دوازدهم برای شاهين گل زدند.

تراکتورسازی ۲۸ امتيازی شد و در مکان هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت. شاهين با ۲۲ امتياز در مکان سيزدهم قرار دارد.
اين مسابقه در حضور حدود ۶۰۰۰۰ تماشاگر انجام شد.
XS
SM
MD
LG