لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

هفته بيست و سوم ليگ برتر: تساوی استقلال مقابل تراکتورسازی در تهران


تيم فوتبال استقلال تهران در هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، در حضور نزديک به ۷۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی با تراکتورسازی تبريز دو بر دو کرد.

در يک بازی مهيج و پر افت و خيز در هر نيمه که تيم با روحيه تبريزی به گل برتری دست يافت، آبی پوشان تهرانی موفق به جبران شدند.

در دقيقه ۳۱ مهرداد پولادی، بازيکن پيشين تيم استقلال در پی يک ضربه آزاد از ۲۵ متری با شليک پای چپ توپ را به تور دروازه استقلال دوخت. اما اين گل در دقيقه ۴۵ با پاس «تو در» و به موقع سياوش اکبرپور و حرکت سريع کاپيتان فرهاد مجيدی در مقابل دروازه تراکتور جبران شد. ضربه زمينی مجيدی برای مهدی ثابتی، دروازه بان تيم تبريز قابل مهار نبود.

شروع نيمه دوم با گل دوم تراکتورسازان همراه بود. در دقيقه ۴۹ نفوذ تراکتورسازان از جناح راست با ضربه مهاجم تيم سرخپوش توپ به دهانه دروازه استقلال رسيد که واکنش غلط وحيد طالب لو توپ را برای مصطفی اکرامی پخته کرد تا در موقعيتی بهتر نسبت به کار دفاعی خسرو حيدری، توپ را از روی خط دروازه به درون گل بفرستد.

حنيف عمران زاده که هفته پيش منجی استقلال در بازی با سايپا بود، اين بار در حضوری ديگر در دهانه دروازه تراکتورسازی، توپ را در حالتی نامتعادل با سر درون دروازه فرستاد تا بار ديگر تعادل برقرار شود و استقلال با وجود حالت تهاجمی اش همچنان در حسرت پيروزی باقی بماند.

اين دو تيم در شرايطی رو در روی هم قرار گرفتند که يک هفته پرماجرا و پر حاشيه را پشت سر گذاشتند. از يک سو در پی انتقاد تند تماشاگران از اميررضا واعظی آشتيانی؛ مدير عامل باشگاه استقلال در يک برنامه تلويزيونی آن را يک حرکت توطئه آميز خواند و تهديد کرد که تصوير معترضان گرفته شده است تا با آنان برخورد شود.

با اين حال پس از گل نخست تيم تبريزی، تماشاگران استقلالی بار ديگر شعار عليه مديرعامل باشگاه استقلال را سردادند. حال و هوای پليسی ورزشگاه، به ويژه در پايان مسابقه تا به آنجا بود که حتی خبرگزاری فارس از برخورد نامناسب حراست با خبرنگاران گزارش داد.

بعد از اعلام استعفای صمد مرفاوی از سرمربيگری تيم استقلال، آشتيانی به او دو بازی فرصت داد تا اين تيم را از بحران خارج کند. نخستين فرصت به تساوی ديگری کشيد.

از سوی ديگر در تيم تراکتورسازی نيز فراز کمالوند، سرمربی این تیم، در اوئل هفته به ناگهان اين باشگاه را ترک کرد و برای رهبری تيم صنعت نفت به آبادان رفت. اما به دليل عدم توافق بار ديگر به تبريز بازگشت و علت رفتن را حاشيه سازی در تبريز برای خود اعلام کرد.

حضور پرتعداد تماشاگران تبريزی به ورزشگاه آزادی حال و هوای ويژه ای نسبت به روزهای بيشتر کم تماشاگر اين فصل داده بود.

تماشاگران استقلالی پس از دريافت گل نخست به دليل حالت دفاعی تيم تراکتورسازی، فراز کمالوند، سرمربی تراکتورسازی را به بازی ضد فوتبال متهم کردند و عليه او شعار دادند.

دیدارهای هفته بیست سوم

در همدان هم تيم سپاهان پيشتاز در برابر پاس يک بر يک متوقف شد تا نتواند فاصله خود با تعقيب کنندگان را افزايش دهد. اين دومين تساوی پياپی يک بر يک سپاهان بود. هفته پيش سپاهان در خانه در برابر فولاد اهواز مساوی کرد.

سپاهان در حضور حدود ۶ هزار تماشاگر ابتدا با ضربه سر هادی عقيلی به گل زودهنگامی در دقيقه سه رسيد. ضربه پنالتی عقيلی را سوشا مکانی به طور ناقص دفع کرد تا عقيلی فرصت به ثمر رساندن را در بازگشت آن داشته باشد.

بعد از اين که ابراهيم توره در دقيقه ۶۱ اخراج و سپاهان ده نفری شد، پاسی ها در دقيقه ۷۵ با ضربه همت عابدی نژاد به گل تساوی بخش دست يافتند. با مصدوميت خورج پاس با انجام هر سه تعويضش از دقيقه ۸۵ ده نفری شد.

صبای قم در ميزبانی تيم استقلال اهواز با گلهای فابيو کلمينتينو در دقيقه چهارم و رامين رضاييان در دقيقه ۸۶، دو بر صفر پيروز شد.

تيم استيل آذين با تک گل محمد محمدی در دقيقه ۲۸ يک بر صفر تيم پيکان را باشکستی ديگر رو به رو کرد. در شيراز مسابقه مقاومت و سايپای کرج حتی با ضربه پنالتی محسن نيسانی در دقيقه ۳۸ به سود تيم شيرازی، گلی در بر نداشت.

ديدار تيمهای فولاد خوزستان و ملوان انزلی در اهواز نيز بدون گل بود.

سه مسابقه ديگر بعد از ظهر شنبه انجام می شود که در مهمترين آنها پرسپوليس مهمان شاهين بوشهر است و ذوب آهن ميزبان مس کرمان است.
XS
SM
MD
LG