لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

شکست پرسپولیس مقابل استقلال اهواز در وقت اضافه


در نخستين بازی از هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، پرسپوليس تهران در اهواز با يک گل و در آخرين دقيقه وقت تلف شده از استقلال اين شهر شکست خورد.

گل سرنوشت ساز بازی بازی با ضربه آزاد استثايی ميلاد میداوودی به ثمر رسيد. ضربه آزاد ديرهنگام میداوودی در حالی از فاصله سی متری از مهار عليرضا حقيقی خارج بود که اين شوت زن اهوازی پيش از آن نيز يک بار هنرش را نشان داده بود و حقيقی به زحمت راه آن را بست.

در حضور کمتر از ۱۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی اهواز، مسابقه دو تيم يک نيمه نخست ضعيف و يک نيمه دوم پر افت وخيز را به نمايش گذاشتند و برتری تيم استقلال در آخرين ثانيه های وقت تلف شده ببار نشست.

تيم اهوازی که چند بار کار دفاعی پرسپوليس را مشکل ساخته بود، در لحظه ای که توانست چند خطر جدی برای تيم پرسابقه تهرانی ايجاد کند، سرانجام در سايه تعويض های موثر مجيد باقری نيا به پيروزی با ارزشی دست يافت و نام خود را در ميان تيمهای بالای جدول رده بندی مطرح کرد.

در مسابقه ای که لحظه های زيبايش کم دوام بود، پرسپوليس همچنان از کمبود يک گلزن ضربه خورد. نه محسن خليلی آن گلزن سال قهرمانی اين تيم نشان داد و نه هادی نوروزی توانست با حضور کم مدتش آن گلزن آغاز فصل باشد.

با اين که زلاتکو کرانچار- سرمربی کروآت تيم پرسپوليس – در پايان ادعا کرد که در اين بازی توپ وميدان در اختيار ياران او بود، جريان بازی بختهای کم و بيش خطرناک دو تيم را برابر نشان داد. کرانچار به ضعف در کمبود يک گلزن در تيمش را اعتراف کرد.

برخلاف دوران اوج اين تيم تهاجمی، پرسپوليس هيچگاه ثمری در حد گل نداشت. اين در حالی بود که کار دفاعی و ميانی تيم سرخپوش بهتر از هفته های نيم فصل نخست نشان می داد.

ورود ميثم بائو در اواخر مسابقه عاملی برای پيروزی استقلال اهواز شد. خطای او در دقيقه ۳+۹۰ به تيم ميزبان آخرين فرصت را داد تا نتيجه صفر بر صفر را برهم زند و آبی پوشان جنوب را فاتح اين ديدار کند.

پرسپوليس که با ۲۹ تا رده چهارم جدول رده بندی پيش رفته بود چشم به بازيهای روز بعد دارد تا پله های لغزش در رده بندی را شمارش کند.

پيروزی ملوان در غياب سرمربی

در ديگر مسابقه اين روز تيم ملوان بندر انزلی در حالی تيم راه آهن را در ورزشگاه اکباتان تهران دو بر يک شکست داد که محمد احمدزاده، سرمربی مستعفی اين تيم روی نيمکت ملوان نبود!

پژمان نوری، کاپيتان تيم ملوان، در دقيقه ۲۶ و آدريانو آلوز در دقيقه ۳۷ از نقطه پنالتی، در نيمه نخست به انزلی برتری دو بر صفر دادند و در نيمه دوم همه تلاش راه آهن برای گريز از شکست خانگی به تک گل ميلاد زنيدپور در دقيقه ۷۰ منتهی شد.

پيروزی ملوان باعث شد تا اين تيم ۲۸ امتيازی شود و تا پيش از مسابقه روز بعد تا رده هفتم خود را بالا بکشد.

سومين شکست پياپی راه آهن می تواند بر سرنوشت بودن و يا نبودن ارنی براندتس هلندی، سرمربی هلندی، تاثير منفی گذارد.
XS
SM
MD
LG