لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۸

باخت استقلال، سپاهان را به یک قدمی قهرمانی نیم‌فصل رساند


استقلال در مقابل راه آهن در چارچوب مسابقات جام حذفی در سال ۸۷
استقلال در مقابل راه آهن در چارچوب مسابقات جام حذفی در سال ۸۷
استقلال تهران در آخرین مسابقه هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) سه بر دو مغلوب راه آهن شد تا سپاهان در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار گیرد.

در فاصله یک هفته تا پایان نیم فصل و شروع تعطیلات زودهنگام نیم فصل، سپاهان با ۳۱ امتیاز تنها در صدر است و همشهری اصفهانی‌اش، ذوب آهن با ۳۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

سپاهان در هفته شانزدهم به پیروزی درخشان چهار بر یک در خانه پیکان قزوین رسید و ذوب آهن در فولادشهر اصفهان یک بر صفر فولاد را شکست داد.

در تهران نیمه نخست دیدار استقلال و راه آهن یک بر یک مساوی شد و استقلال که در طول بازی دو بار برتری راه آهن را جبران کرده بود، سرانجام در دقیقه ۷۷ مغلوب گل سوم توسط عیسی ترائوره شد.

با گل دقیقه ۱۳ مجید نورمحمدی راه آهن در آستانه برتری در نیمه نخست بود که ضربه آزاد حسین کاظمی پس از برخورد با بدن مدافع راه آهن به درون گل پیچید و نتیجه یک بر یک شد.

گل راه آهن در این نیمه در حالی به دست آمد که طالب‌لو ابتدا منجی دروازه استقلال شد، اما داور پرتاب توپ به روی زمین و مهار دوباره آن را خطای دوضرب اعلام کرد و نورمحمدی از آن گل نخست زردپوشان راه آهن را ساخت.

در نیمه دوم پاس عمقی و دقیق مجید باجلان برای میلاد زنیدپور و اشتباه مدافعان استقلال در آفسایدگیری، به زنیدپور فرصت داد تا سرعت و تکنیک خود را به رخ بکشد و گل دوم راه آهن را در دقیقه ۵۸ به ثمر برساند.

این گل در دقیقه ۷۱ با ضربه هادی شکوری برای استقلال جبران و نتیجه دو بر دو شد تا این تیم در بقیه وقت مسابقه امید به گل پیروزی هم داشته باشد.

اما راه آهن که در این روز یک تیم رو به جلو و با روحیه نشان می‌داد، در برابر ضعف دفاعی استقلال و کمبود قدرت بازی‌سازی این تیم در میانه میدان، بیشترین سود را برد.

در دقیقه ۷۷ دریبل روپای فرید عابدی تازه نفس در داخل محوطه جریمه، دو مدافع آبی‌پوش از جریان بازی خارج ساخت تا پاس کمال کامیابی به عیسی ترائوره، توسط مؤثرترین بازیکن راه آهن به گل برتری سه بر دو بدل شود.

پس از گل سوم معدود تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی (حدود هفت هزار نفر) علیه صمد مرفاوی، سرمربی تیم استقلال، و به سود امیر قلعه نویی، سرمربی پیشین این تیم و فعلی سپاهان شعار دادند. استقلال هم اکنون با ۲۷ امتیاز در رده سوم است.

کرمان باز هم پرماجرا بود

در کرمان اما شکست بی‌سابقه مس باعث خشم تماشاگران این شهر شد. استیل آذین در دیدار با تیم مس در غیاب علی کریمی محروم از بازی، شش بر دو مس کرمان را در هم کوبید.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی فارس، در حالی که تماشاگران شعارهای تندی علیه عبدالرضا برهانی‌نژاد، مدیر عامل منتخب دولت تیم مس سرداده بودند و در بین دو نیمه پوسترهای بزرگ او را از دور زمین به زیر کشیدند و پاره کردند، او در بین دو نیمه عصبانی به رختکن رفت و سامان صفا، دروازه‌بان این تیم پس از خوردن پنج گل در نیمه نخست، ورزشگاه را با حالت قهر ترک کرد.

در نیمه نخست در شرایطی که مس سه بر صفر عقب افتاد، پرویز مظلومی از میثم منیعی خواست که برای رفتن به زمین آماده شود، اما منیعی از دستور سرمربی سرپیچی کرد.

پرویز مظلومی سرمربی مس در نیمه دوم روی نیمکت تیم مس بود اما کمترین واکنشی نسبت به جریان بازی نداشت. او با وجود باخت تیمش مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

مس در حالی که در نیمه دوم گل نخورده بود، در دقیقه ۸۳ با اخراج زالترون ۱۰ نفری شد.

استيل آذين با اين برد ۲۷ امتيازی شد و به رده چهارم جدول صعود كرد و مس که یکی از چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا است، با ۱۹ امتياز در مكان يازدهم باقی ماند.

در آخرین مسابقه‌های پیش از تعطیلات، تیم پرسپولیس تهران هم دو بر یک ابومسلم خراسان را در آزادی تهران شکست داد. پرسپولیس با ۲۶ امتیاز در رده پنجم است و پیکان ۲۵ امتیازی را پشت سر دارد.

در دیگر بازی‌ها ملوان ۲۴ امتیازی و رده هشتمی در زمین صبای قم یک بر صفر پیروز شد. تراکتورسازی در زمین استقلال اهواز سه بر دو به پیروزی رسید و در رده نهم ایستاد. مقاومت شیراز در زمین شاهین بوشهر به تساوی بدون گل رسید تا با ۲۴ امتیاز در رده هفتم باشد.
XS
SM
MD
LG