لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۰

شکست تيم فوتبال زنان ايران از هند


تيم ملی فوتبال زنان ايران در نخستين گام در راه جام فوتبال ملتهای آسيا، با نتيجه سه بر يک مغلوب تيم ملی زنان هند شد
تيم ملی فوتبال زنان ايران در نخستين گام در راه جام فوتبال ملتهای آسيا، با نتيجه سه بر يک مغلوب تيم ملی زنان هند شد

تيم ملی فوتبال زنان ايران در نخستين گام در راه جام فوتبال ملتهای آسيا، با نتيجه سه بر يک مغلوب تيم ملی زنان هند شد.


اين مسابقه رفت مقدماتی بين دو تيم بود و مسابقه برگشت روز جمعه پنجم آبان در ورزشگاه آرارات تهران انجام می شود. مسابقه رفت در گرمای شرجی دهلی نو انجام شد و تيم بانوان ايران با حجاب اسلامی بازی می کرد.


خانم فرشته مقدری، که يک ايرانی مقيم دهلی نو و از تماشاگران اين بازی بود، به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت:« تعيين زمان بازی در ساعت سه بعد از ظهر، آن هم در هوای گرم و با رطوبت بالای شهر دهلی نو، زمان مناسبی برای تيم ايران نبود. هر چند پوشش اسلامی اعضای تيم بانوان ايران مانع از فعاليت و سرعت آنان نبود، اما به هر حال گرم کن نسبتا بلند و شلوار بلند بازيکنان ايران، از نظر گرما وضعيت را برای ايرانی ها دشوار کرده بود».


برای راهيابی به مسابقه های جام ملت های آسیا تيم ايران بايد با نتيجه دو برصفر و يا با اختلاف سه گل حريف هندی را شکست دهد. مرحله اصلی اسفند ماه آينده در مالزی انجام خواهد شد.


در ورزشگاه «تاو ديوی لعل» شهر گورگائون در ۵۰ کيلومتری دهلی نو، با گل فرشته کريمی در دقيقه هشتم، تيم ايران از ميزبان پيش افتاد، اما هندی های در دقيقه های ۱۳، ۲۵ و ۶۰ دروازه تيم ايران را گشودند و مسابقه رفت را به سود خود پايان دادند.


برای راهيابی به مسابقه های جام ملت های آسیا تيم ايران بايد با نتيجه دو برصفر و يا با اختلاف سه گل حريف هندی را شکست دهد

به گزارش خبرگزاری ايرنا زنان هندی را از نظر تجريه و قدرت بدنی برتر از بازيکنان ايرانی ياد کرده و نوشته است حدود ده هزار تماشاگر اين بازی بودند.


«نداشتن اطلاعات از تيم هند»


در ماه های اخير نداشتن اطلاعات از تيم هند برزگترين مشکل تيم ملی بانوان ايران عنوان شد.


پيش از مسابقه رفت در دهلی نو، ایرنا نوشته بود:« تيم ملی فوتبال زنان هند سابقه خيلی بيشتری نسبت به تيم ملی فوتبال بانوان ايران، که تنها دو سال است تشکيل شده است، در مسابقه‌های بين‌المللی دارد و اين موضوع تنها اطلاعاتی بود که دست اندرکاران تيم ملی فوتبال زنان ايران از تيم مقابل خود يعنی تيم هند داشتند».


در کنفرانس خبری يک روز پيش از مسابقه ايران و هند در دهلی نو، خديجه سپنجی، نايب رئيس فدراسيون فوتبال در امور بانوان، در مورد نقطه قوت تيم ملی فوتبال زنان ايران پيش از مسابقه، «انگيزه» را به عنوان بزرگترين نقطه قوت تيم ملی فوتبال زنان ايران در مسابقه با تيم هند توصيف کرد و گفت: «انگيزه مهمترين و بزرگترين نقطه قوت تيم ملی فوتبال زنان ايران در ديدار برابر تيم هند خواهد بود.».


رنوکا لکشمی، مدير تيم ملی فوتبال زنان هند، در اين کنفرانس، ترکيب تيم هند را تشريح کرد و گفت:« ما سعی کرده‌ايم که يک تيم متشکل از بازيکنان جوان و باتجربه را وارد ميدان کنيم. ضعف بدنی بزرگترين نقطه ضعف تيم ملی فوتبال زنان هند است و تيم هند از نظر جسمانی ضعيف است ولی ما سعی داريم که اين مشکل را برطرف کنيم.»


تيم ملی بانوان ايران به سرمربيگری خانم ژو فنگ شين از کشور چين، اولين تمرين خود را چند ساعت پس از ورود به دهلی نو ودر بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۶ مهرانجام داد عصر روز پيش از مسابقه در محل برگزاری مسابقه تمرين دوم خود را پشت سر گذاشت.


تيم ملی فوتبال بانوان ايران از فرشته کريمی، فاطمه ارژنگی، زهرا قنبری، مستوره رحمانی، پرستو کهن، زهره کودايی، بيان محمودی، نسيمه سادات غلامی، زمرد سليمانی، ‌آذر موسوی ميرکلايی، مينا هاشمی، کوهستان خسروی، سهيلا ملمولی ترازه، معصومه جهانچی، مدينه دين محمدی، ندا عبدالله زاده، سهيلا لرستانی راد، کتايون خسرويار، سپيده زرين کفش ، زهره آل سادات زمانی فرد، عاطفه عابدی، سامره خانبان و آپناز غياثی تشکيل تشکيل شده است.


XS
SM
MD
LG