لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۲

فوتسال ايران از راه یابی به نیمه نهایی جام جهانی بازماند


ایران نتوانست به نتیجه ای بهتر از تساوی در مقابل ایتالیا دست یابد.
عکس از EPA
ایران نتوانست به نتیجه ای بهتر از تساوی در مقابل ایتالیا دست یابد. عکس از EPA

تيم ملی ايران در مسابقه آخر يک چهارم پايانی جام جهانی فوتسال در برزيل، مسابقه برده را در آخرين ثانيه ها با ايتاليا مساوی کرد و از راهيابی به جمع چهار تيم برتر باز ماند.


در حالی که ايتاليا برای صعود نياز به تساوی داشت، برتری چند بار دست به دست شد تا سرانجام در آخرين دقيقه برتری پنج بر چهار ايران و به تساوی پنج بر پنج بينجامد و ايران از راهيابی به نيمه پايانی باز بماند.


ايران در مسابقه با ايتاليای حرفه ای و کار کشته دو بازيکن کليدی خود، کاپيتان وحيد شمسايی و محمد کشاورز را به دليل محروميت و همچنين مجيد لطيفی را به دليل مصدوميت، به همراه نداشت.


با اين حال بازيکنان جوان ايرانی به هنگامی که بازی را در ده دقيقه نخست با گلهای کاپيتان گرانا دو بر صفر عقب افتادند، با يک بازی فداکارانه با دو گل مسعود دانشور و ابراهيم مسعودی بازی را به تساوی کشاندند. نورا برای ايتاليا باز گلزنی کرد و در پايان نيمه نخست تيم نايب قهرمان جام جهانی در دوره پيشين با برتری سه بر دو به رختکن رفت.


در نيمه دوم تيم ملی فوتسال ايران بی هراس به يک بازی تمام عيار پرداخت تا با گلهای علی اصغر حسن زاده در دقيقه های ۲۶ و ۲۸، ابتدا به تساوی سه بر سه بخشد و سپس برتری چهار بر سه دست یابد. فابيانو نتيجه را چهار بر چهار کرد. گل دقيقه ۳۶ دانشور به برتری پنج بر چهار ايران انجاميد.


در حالی که با پيوستن دروازه بان تيم ايتاليا به جمع مهاجمان در نيمه ايران، همه بازيکنان تيم پاک باخته پيش کشيدند، بازيکنان تيم ايران با دفاعی همه جانبه به حفظ دروازه کوشيدند. ايران تنها ۵۱ ثانيه با صعود فاصله داشت که گل برتونی آب سردی بود که روی ياران تيم ايران پاشيده شد.


پيش از مسابقه تفاضل گل ايتاليا به علاوه يک بود و تفاضل گل ايران صفر. هر دو تيم به برزيل باخته بودند و اوکراين را شکست داده بودند.


صعود ميلی متری ايتاليا


سايت فيفا در مورد مسابقه ايران و ايتاليا نوشت که ادگار برتونی در آخرين فرصت گل تساوی بخش را زد تا ايتاليا به جمع چهار تيم برتر باقی مانده اضافه شود. آتزوری ها مسابقه باخته را به تساوی پنج بر پنج بدل کردند.


در تالار ورزشی نيلسون نلسون برازيليا، دو تيم بر يکديگر برتری محسوسی نداشتند و هر دو می دانستند که هدف راهيابی به مرحله نيمه پايانی، فاصله چندانی با آنان ندارد. گارانا پس از دو دقيقه با شليکی نفس گير به گوشه دروازه ايران به ايتاليا برتری داد و فرصتی برای واکنش مصطفی نظری، دروازه بان باقی نگذاشت.


در فاصله هفت دقيقه چنين به نظر می آمد که ايتاليا کار را تمام کرده و صعودش به مرحله چهار تيم حتمی باشد. در اين لحظه گرانا با پاس عالی آدريانا فوگليا دومين گل خود و ايتاليا را به ثمر رساند.


دو گل برتری نشانه سزاواری ايتاليا در اين مرحله بود. اما وقتی ايران يک گل را برخلاف جريان بازی به ثمر رساند، بار ديگر خود را بازيافت و همکاری علی حسن زاده ومسعود دانشور فاصله را کم کرد تا ايتاليا هنوز به برتری بينديشد. با اين حال دو دقيقه بعد دفاع ساکن ايتاليا شاهد گل تساوی بخش ايران توسط ابراهيم مسعودی بود.


در دقيقه چهاردهم پاتريک نورا ضربه کرنر گرانا را به گل برتری بدل کرد. اما يک بار ديگر قهرمان آسيا خروشان به بازی بازگشت و محمد هاشم زاده توپ سازی عالی طاهری را کامل و آن را گل کرد.


تا يازده دقيقه به پايان نتيجه برابر بود و برای نخستين بار ايران با يک گل جلو افتاد. علی حسن زاده با شليکی جالب از ۱۲ متری، توپ را از الکساندر فلدر دروازه بان عبور داد. حتی پس از اين که ايتاليا توسط فابيانو به گل تساوی بخش دست يافت، درست در فاصله چهار دقيقه به پايان مسابقه ايران در شرايطی قرار گرفت که تاريخ ساز شود. مسعود دانشور گلی زد که در آن لحظه ضربه سرنوشت ساز به نظر می آمد.
با اين حال در فاصله ۵۰ ثانيه تا پيروزی حماسی فوتسال ايران، برتونی گلی زد که ايتاليا را به نيمه پايانی رساند و ايران را با هواپيمای بعدی به خانه.


بازيکنان تيم ملی فوتسال ايران: مصطفی نظری – اصغر قهرمانی – حميدرضا ابراری نيا – وحيد شمسايی – محمد هاشم زاده – جواد اصغری مقدم – ابراهيم مسعودی – محمد طاهری – محمد کشاورز – مجيد لطيفی – علی اصغر حسن زاده – مصطفی طيبی –مسعود دانشور و مرتضی عظيمايی.
سرمربی: حسين دانشور


XS
SM
MD
LG