لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۰

استقبال آمريکا از گزارش درباره «ضعف ايران در مقابله با پولشويی»


وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه دوازدهم اکتبر از هشدار «گروه اقدام عليه پولشويی» به نهاد های مالی نسبت به معامله با ایران استقبال کرد.
وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه دوازدهم اکتبر از هشدار «گروه اقدام عليه پولشويی» به نهاد های مالی نسبت به معامله با ایران استقبال کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه دوازدهم اکتبر از هشدار«گروه ضربت اقدام مالی » به نهادهای مالی بین المللی برای هشیاری هرچه بیشتر در معاملات خود با ایران، استقبال کرد.


این گروه دیدبان بین المللی مبارزه با پولشویی، که ۳۴ کشور جهان عضو آن هستند، روز جمعه نگرانی خود را از فقدان ساختار فراگير و روشن درايران برای جلوگيری از پولشويی اعلام کرد.


اين گروه معتقد است که در ايران به دليل ضعف های سیستم نظارتی در ساختار مالی، احتمال بهره برداری شبکه های تروريستی از اين نقاط ضعف برای تامين مالی عمليات خود وجود دارد.


این گروه دیدبان بین المللی مبارزه با پولشویی از ايران خواسته است بدون درنگ نسبت به «رفع ناکارآمدی» ها در زمينه سيستم نظارت مالی خود اقدام کند.


  • با توجه به دوقطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد در باره برنامه هسته ای و موشکی ايران، و همچنين رفتار فريب کارانه مالی ايران، بيانيه « گروه ضربت اقدام مالی » برای نهاد مالی روشنگرانه است تا دریابند در صورت هرگونه همکاری با ايران چه خطر بزرگی روبه رو خواهند شد
هنری پالسون

هنری پالسون، وزير خزانه داری آمريکا، در بيانيه ای از در خواست «گروه اقدام عليه پولشويی»، از ايران برای انجام اقدامات قانونی برای مبارزه با پولشويی، ابراز رضايت کرد.


آقای پالسون تاکيد کرده است با توجه به دوقطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد در باره برنامه هسته ای و موشکی ايران، و همچنين رفتار فريب کارانه مالی ايران، بيانيه «گروه اقدام عليه پولشويی» برای نهاد مالی روشنگرانه است تا دریابند در صورت هرگونه همکاری با ايران چه خطر بزرگی روبه رو خواهند شد.


طبق گزارش این گروه دیدبان بین المللی مبارزه با پولشویی ناکارآمدی سيستم نظارتی نظام مالی و پولی ايران در مبارزه با «پولشويی»، زمينه ساز آسيب پذيری نظام مالی بين المللی شده است.


این گروه دیدبان بین المللی مبارزه با پولشویی از کشورهای عضو خواسته است تا به نهاد های مالی خود خطرات ناشی از هرگونه همکاری با ايران را گوشزد کنند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، يک مقام بانکی آلمان در اين زمينه گفت بيانيه « گروه ضربت اقدام مالی » تاثير چندانی به لحاظ عملی نخواهد داشت، چرا که بانک های اروپايی قبلا معاملات خود با ايران را قطع کرده يا به صورت بسيار محدود با نهادهای مالی ايران در ارتباط هستند.


هدف «گروه ضربت اقدام مالی »، که به وسيله کشورهای صنعتی جهان، معروف به گروه ۷ در سال ۱۹۸۹ تاسيس شد، هدايت تلاش بين المللی برای مقابله با استفاده « بزهکاران و مجرمان» از سیستم مالی است. مقر اين نهاد در پاريس واقع شده است


XS
SM
MD
LG