لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۱

ايران و ژاپن در فينال واليبال بازی های آسيايی


تيم ملی واليبال ايران با برتری ۳-۰ مقابل تايلند در مرحله نيمه نهايی شانزدهمين دوره بازی های آسيايی در گوانگجو، راهی ديدار نهايی شد.

ايران پيش از اين نيز تايلند را دور دوم رقابت‌ها با همين نتيجه‌ از پيش رو برداشته بود. در مرحله‌ نيمه نهايی ايران مجدداً توانست در سه گيم پياپی و با نتايج ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۶ تايلند را تسليم کند.

به اين ترتيب پس از بازی های آسيايی ۱۹۵۸ تايلند و ۲۰۰۲ بوسان، واليبال ايران برای سومين بار راهی رقابت پايانی بازی های آسيايی شد. ايران در هر دو فينال قبلی به مدال نقره رضايت داده بود.

در اين دوره از مسابقات، ايران مقابل تيم‌ های مغولستان، ترکمنستان، عربستان، اندونزی، تايلند(۲ بار)، چين و قطر غلبه کرد.

در هشت پيروزی پياپی تيم ملی واليبال ايران، ۲۴ گيم را برد و فقط يک گيم را مقابل قطر واگذار کرد.

در ديگر ديدار مرحله‌ نيمه نهايی، ژاپن انتقام شکست دور مقدماتی مقابل کره جنوبی را گرفت و با پيروزی ۳-۲ به فينال راه يافت. ايران ماه گذشته در رقابت‌های جهانی ايتاليا با نتيجه‌ ۳-۰ بر ژاپن پيروز شده بود.

تايلند رقيب مغلوب ايران در نيمه نهايی، برای راهيابی به اين مرحله توانسته بود هندوستان را ۳ بر صفر شکست دهد و حريف ايران در اين مرحله شود. شرح رقابت ايران و تايلند در زير آمده است.

گيم اول: ۲۵ - ۱۶

حساسيت بازی در ابتدا باعث شد حساب امتيازها مساوی پيش برود. دفاع عقب زمين ايران نيز با دفاع روی تور هماهنگ نبود و به اين ترتيب، بلند زن تايلندی ها چند بار از پشت خط يک سوم، آبشارهای قوی خود را وارد زمين ايران کرد. اما در ادامه، تجارب عليرضا نادی و سرويس‌های خوب حمزه زرينی با دفاع مطلوب موسوی، برتری را نصيب ايران کرد.

گيم دوم: ۲۵-۲۱

تايلند در ابتدا پيش افتاد اما مجدداً در ادامه، با تايم اوت به موقع حسين معدنی و انسجام بيشتر در زمين ايران، نتيجه تغيير کرد و در وقت دوم استراحت فنی، پيروزی ۱۶-۱۵ نصيب ايران شد.

تعويض های سرمربی تيم ملی واليبال ايران و اشتباهات مکرر تايلند در امتيازات پايانی، نتيجه اين گيم را نيز به سود ايران رقم زد.

گيم سوم: ۲۵-۱۶

باز هم بازی با رقابت پاياپای دو تيم آغاز شد و تساوی دو تيم تا امتياز ۷ ادامه داشت. اما مثل گيم قبلی، ايران با يک امتياز اختلاف، نخستين وقت استراحت را به دست آورد.

در اين گيم سعيد معروف چندين بار با پاس‌های خوب خود دريافت‌های ضعيف مجتبی عطار را جبران کرد.

تحليل رفتن قوای بازيکنان نه چندان بلند قامت تايلندی ها باعث شد تا حتی
وقت استراحت درخواستی توسط سرمربی اين تيم نيز بی نتيجه بماند.

سرويس‌های خوب حمزه زرينی در پايان اين ست را با همان نتيجه گيم اول به ثبت رساند.
XS
SM
MD
LG