لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۰

شکست تیم فوتبال دختران ايران از گينه


در مسابقه نيمه پايانی فوتبال دختران نوجوان زير ۱۵ سال ايران چهار بر يک از گينه افريقا شکست خورد تا برای مقام سوم و مدال برنز بازيهای آلمپيک ۲۰۱۰ نوجوانان بار ديگر با ترکيه پيکار کند.

در مسابقه با تيمی که با پيروزی چهار بر يک مقابل تیم دختران شيلی سرگروه شده بود، حريف آفريقايی بسيار با تجربه تر و کآرا تر از دختران ايران نشان داد.

ايران که پيش از اين يک بر صفر گينه نو از قاره اقيانوسيه را شکست داده بود.

گلزن نيمه نخست تيم گينه، آموفلی کيداد بود که در دقيقه های ۳۲ و ۳۶ دو گل زد. گلهای بعدی را نودانگ جوديت در دقيقه ۵۶ (از نقطه پنالتی) و ۶۶ به ثمررساند. تک گل تيم ايران را فاطمه اردستانی در دقيقه ۴۶ به ثمر رساند تا ايران برای ده دقيقه به بازيابی بازی اميدوار شود.

اردستانی تک گل پيروزی بخش تيم ايران در پيروزی بر گينه نو را نيز در پی برخورد شليک بهناز طاهرخانی به ديرک دروازه حريف و بازگشت توپ، به ثمر رسانده بود.

مسابقه ايران و ترکيه سه شنبه آينده انجام می شود. در همين روز گينه با شيلی بر سر مدال طلا با يکديگر بازی می کنند. گينه در مسابقه گروهی چهار بر يک شيلی را برده بود. شيلی در مسابقه ديگر نيمه پايانی سه بر دو از سد ترکيه گذشت.

دختران ايران با مسائل بسياری توانستند راهی سنگاپور شوند و مساله بازی با حجاب و نوع پوشش موی سر آنان باعث شد تا آنان يک بار از حضور در سنگاپور محروم شوند و سپس با تغيير نوع پوشش سر خود، در مسابقه های اول و دوم هم با مسکلاتی از سوی شخص سب بلاتر، رييس فدراسيون بين المللی فوتبال رو به رو شوند.

شهرزاد مظفر، سرمربی تيم دختران ايران از راهيابی تيمش به مرحله نيمه پايانی بسيار هيجان زده بود و خوشبين نشان داد که در برابر تيم نماينده آفريقا به نتيجه خوبی خواهد رسيد.

به نوشته سايت فيفا برای مظفر کسب پيروزی مهمتر از سه امتياز راهيابی به نيمه پايانی بود. او پس از راهيابی به نيمه پايانی به خبرنگار فيفا گفته بود:« اين پيروزی نه تنها جايگاه خوب تيم ما را برای آينده نشان داد، که همچنين توجه و حمايت بيشتر از اين تيم به ميزان وسيع تر را باعث شد. ما مدتهاست که به مسوولان فوتبال ايران توجه و سرمايه گزاری روی فوتبال بانوان را تاکيد می کنيم. اين پيروزی و صعود به نيمه پايانی می تواند آنان را متقاعد کن که ما آينده درخشانی داريم.»

فيفا می نويسد که ايران پس از توافق با فيفا بر سر نوع پوشش سر دختران فوتبالش سرانجام توانستند حواس خود را روی بازی متمرکز کنند. فيفا موافقت کرد که آنان با يک کلاه، يک پيراهن آستين بلند و يک شلوار زير زانو بازی کنند.

فاطمه اردستانی گلزن اول تيم دختران ايران گفت: « خيلی خوب شد که تيم ما به نيمه پايانی راه يافت. فدراسيون ما خيلی روی اين تيم کار کرد و ما نتيجه گرفتيم.»

ابوالفضل خدابنده از کادر فنی تيم دختران ايران هم گفت:« پيروزی و صعود به نيمه پايانی نشان داد که ما در مسيری درست حرکت می کنيم. اگر بتوانيم بر فوتبال بانوان همان سرمايه گزاری را داشته باشيم که بزرگان فوتبال بانوان دارند، می توانيم به يک قدرت در حال ظهور بدل شويم»

دختران ترکيه با اين که در نخستين بازی چهار بر دو دختران ايران را شکست دادند، با توجه به اشتباههای ناشی از بی تجربگی ايران پس از برتری اوليه دو بر يک و پيروزی يک بر صفر به مانند ايران بر گينه نو و سرانجام شکست سه بر دو از شيلی، نمی توانند حريفی پيش برده برای مدال برنز در برابر ايران باشند.
XS
SM
MD
LG