لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۴

مازيار بهاری، خبرنگار ايرانی-کانادايی با سپردن وثيقه آزاد شد


روابط عمومی دادسرای عمومی وانقلاب تهران اعلام کرده است که مازيار بهاری خبرنگار ايرانی –کانادايی نيوزويک، با توديع وثيقه ۳۰۰ ميليون تومانی شامگاه شنبه از زندان اوين آزاد شده است.

مازيار بهاری که به عنوان خبرنگار هفته نامه نيوزويک در تهران فعاليت می کرد، در جريان وقايع پس از انتخابات بازداشت شد.

مازيار بهاری به « تبليغ عيله نظام و به نفع سازمان های مخالف از طريق ارسال گزارش های کذب درباره انتخابات از طريق رسانه های خارجی ، اخلال در نظم عمومی با شرکت در تجمعات غير قانونی و نگهداری اسناد طبقه بندی شده» متهم شده است.

پيشتر مقامات قضايی و امنيتی ايران گفته بودند مازيار بهاری از اعضای شبکه ای بوده است که از طريق «انقلاب مخملی» قصد براندازی جمهوری اسلامی را داشته اند.

در همين زمينه، خبرگزاری فارس، پيشتر مصاحبه ای با مازيار بهاری با عنوان اعترافات وی در زمينه انقلاب مخملی، منتشر کرده بود. اين در حالی است که گروه های حامی حقوق بشر و برخی از مراجع شيعه در قم اين اعترافات را بی اعتبار دانسته اند.

مجله نيوزويک دهم تيرماه امسال خواستار آزادی مازيار بهاری شد و ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های جمهوری اسلامی عليه مازيار بهاری را تکذيب کرد.

مازيار بهاری ۴۲ ساله سابقه همکاری با «بی بی سی» و شبکه چهار انگلستان را در کارنامه خود دارد.

روابط عمومی دادسرای عمومی وانقلاب تهران می گويد دستور آزادی مازيار بهاری توسط بازپرس پرونده و تاييد دادستان تهران صادر شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، هفته گذشته اعلام کرده بود که يکی از متهمان حوادث پس از انتخابات به زودی آزاد خواهد شد.

به گفته مقامات قضايی ايران در جريان حوادث پس انتخابات رياست جمهوری چهار هزار نفر بازداشت شدند که نزديک به سيصد نفر از انها همچنان در بازداشت به سر می برند.

پس از اعلام نتايج انتخابات ۲۲ خرداد، تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد راهپيمايی های معترضان بود.

مخالفان می گويند دست کم ۷۲ نفر در جريان اين اعتراضات کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG