لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۲

آنجلينا جولی و جستجوی نافرجام برای يافتن دانيل پرل


دانیل پرل روزنامه نگار يهودی تبار روزنامه وال استريت ژورنال به دست اسلام گرایان در پاکستان به قتل رسید
دانیل پرل روزنامه نگار يهودی تبار روزنامه وال استريت ژورنال به دست اسلام گرایان در پاکستان به قتل رسید

ماجرای جستجوی نافرجام برای يافتن روزنامه نگار نشريه وال استريت ژورنال دانيل پرل که در ژانويه سال ۲۰۰۲ در کراچی مفقود الاثر و سپس توسط افراط گرايان اسلامی کشته شد، از روز جمعه در سینماهای به نمایش در می آید.


اين فيلم شب پنجشنبه در موزه بردباری شهر لس آنجلس و در حضور پدر و مادر دانيل پرل و بازيگر اصلی فيلم آنجلينا جولی که نقش همسر پرل روزنامه نگار فرانسوی تبار مارين پرل را در فيلم بازی مي کند به نمايش درآمد.


«ا مايتی هارت» يا قلب بزرگ داستان بيم و اميد در روزهای پس از ناپديد شدن دانيل پرل درپاکستان است. پرل روزنامه نگار يهودی تبار روزنامه وال استريت ژورنال در اوائل سال ۲۰۰۲ با همسر روزنامه نگار خود «مری آن » در کراچی به پيگيری وقايع مربوط به يازدهم سپتامبر و انجام مصاحبه با عوامل نزديک و يا وابسته به القاعده بسر می برد.


بسياری از هنرمندان و شخصيت های مطرح در راه مبارزه با گرسنگی، مرض و پاسخ به مصائب طبيعی کوشا بوده اند اما تعداد کسانی که با «سونامی» نفرتی که جهان امروز را در خود فروکشيده مبارزه می کنند بسيار اندک است
پدر دانیل پرل

فيلم که از خاطرات مری ان پرل همسر فرانسوی تبار ژورناليست مقتول برگرفته شده است به شيوه فيلم های مستند توسط مايکل وينترباتوم کارگردانی که پيش از اين «جاده گوانتانامو بی» از او به نمايش درآمده ساخته شده است که توانسته است از طريق داستانگويی يک راوی، توازنی بين نوميدی مطلق و اميد به آينده ای متفاوت ايجاد کند.


در اين فيلم نقش اصلی را آنجلينا جولی بازيگر برنده اسکار به عهده دارد که از هم اکنون بازی چشمگير او در نقش مرين پرل مورد توجه شديد منتقدين سينمايی قرار گرفته است.


فيلم «ا مايتی هارت» در اولين نمايش عمومی خود در موزه بردباری مرکز يهودی وايزنتهال در لس آنجلس – زادگاه دانيل پرل و با حضور پدر و مادر او و بازيگران فيلم به نمايش درآمد.


پرل که تحصيلات خود را در رشته روزنامه نگاری در دانشگاه استانفورد کاليفرنيا به پايان رسانده بود يک نوازنده برجسته ويولن در رشته موسيقی کلاسيک محسوب می شد و پدر او يکی از استادان با سابقه دانشگاه لس آنجلس است.


دانيل پرل که نقش کوتاه او را در فيلم «ا مايتی هارت»، «دن فاترمن» بازی می کند يکی از روزنامه نگاران فعال آمريکا محسوب می شد که توجه و علاقه خاصی به مردم کشورهای مختلف و فرهنگ های گوناگون آنها نشان می داد .


دانيل پرل يکروز پيش از ترک پاکستان به همراه همسر باردار خود در راه انجام يک مصاحبه با يک رهبر اسلامی بنام «گيلانی» ناپديد شد و يکماه بعد ويديويی از کشته شدن او بدست گروه های افراطی مسلمان به دليل يهودی بودن اين روزنامه نگار در اختيار مطبوعات گذاشته شد.


مدت کوتاهی پس از قتل دانيل پرل، پدر و بستگان او يک بنياد فرهنگی و شبکه اينترنتی را به پيشبرد اهداف او در نزديکتر ساختن مردم از کشورهای گوناگون به يکديگر از راه روزنامه نگاری، موزيک و برقراری ديالوگ اختصاص دادند.


پروفسور جودآ پرل پدر دانيل در يک مصاحبه مطبوعاتی پس از نمايش فيلم گفت: «بسياری از هنرمندان و شخصيت های مطرح در راه مبارزه با گرسنگی، مرض و پاسخ به مصائب طبيعی کوشا بوده اند اما تعداد کسانی که با «سونامی» نفرتی که جهان امروز را در خود فروکشيده مبارزه می کنند بسيار اندک است».


XS
SM
MD
LG