لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۴۹

افسون فرزندخواندگی در میان ستارگان


آمار فرزند خواندگی بین المللی رو به افزایش است.
آمار فرزند خواندگی بین المللی رو به افزایش است.

آنجلینا جولی، ستاره سینمای هالیوود، فرزند ویتنامی سه ساله خود را در آغوش گرفت و با او چند کلمه ای به زبان ویتنامی سخن گفت.


خانم جولی، به دلیل شهرت، بسيار سريع تر از ديگران توانسته قوانین فرزند خواندگی را پشت سر گذارد و به فرزند خوانده تازه خود، که پسر است، برسد.


آژانس قبول فرزندخواندگی در ویتنام، از بیش از ۶۰ کشور جهان متقاضی دارد و برای یافتن خانواده و محیط مناسب برای فرزندان بدون خانواده، تلاش می کند.


ویتنام، که در جنوب شرقی آسیا واقع شده، ۸۴ میلیون نفر جمعیت دارد.


لاش آنجلینا جولی که به نظر می رسد با مدونا، مسابقه فرزند خواندگی گذاشته، مورد انتقاد دیگرافرادی قرار گرفته که در صف فرزند خواندگی مانده اند.


انتقاد این افراد این است که نباید ستارگان از شهرت خود استفاده کرده و سریع تر از بقیه به خواسته خود برسند، چرا که در مقاطعی قانون را دور زده اند.


به گزارش رویترز از هانوی، یک مادر فرانسوی که برای قبول فرزند به ویتنام آمده، گفت:« مهم نیست که یک نفر برای کمک به یک فرزند قوانین را دور زده باشد، مهم آینده کودک است که باید به آن فکر کرد.»


مقامات رسمی ویتنام گفته اند به دلیل سن فرزند و شهرت جهانی آنجلینا جولی، آنها روند فرزند خواندگی را سرعت داده اند.


کودک یاد شده پس از تولد توسط والدین خود رها شده و از همان زمان در شیرخوارگاه بزرگ شده است.


این فرزند پسر، چهارمین فرزندی است که آنجلینا جولی سرپرستی آنها را قبول کرده است. مراحل قانونی فرزند خواندگی در ویتنام بیش از شش ماه طول می کشد، اما آنجلینا جولی توانسته دو ماهه امور قانونی را به پایان برساند.


شهرت و دور زدن قانون؟


تلاش آنجلینا جولی که به نظر می رسد با مدونا، مسابقه فرزند خواندگی گذاشته، مورد نقد دیگر افرادی است که در صف فرزند خواندگی مانده اند

آنجلینا جولی و مدونا، مسابقه قبول فرزند گذاشته اند. مدونا، به تازگی یک کودک از مالاوی قبول کرده و او را با خود به لندن برد.


مدونا هم روند قانونی را به سرعت به پایان رسانده و به وی نيز اعتراض شده که چرا از شهرت خود سو استفاده کرده است.


این انتقاد در حالی مطرح می شود که مخالفان این اعتراض ها گفته اند اشکالی ندارد که در این مورد و موارد مشابه که اهداف بشردوستانه دارند، قوانین دور زده شود چرا که هدف، تامین آینده کودکان بی سرپرست است.


بیشتر متقاضیان فرزند خواندگی در ویتنام، خانواده های فرانسوی هستند. در سال ۲۰۰۵، آمار فرزندخواندگی بین المللی حدود ۱۲۰۰ نفر بود که در سال ۲۰۰۶ ، به ۱۵۰۰ نفر، افزایش داشته است.


فرزند تازه خانم جولی، «پاکس تی ین جولی» نام دارد و سومین فرزند خوانده آنجلینا جولی است. وی یک فرزند دختر هم دارد که حاصل زندگی اوبا برد پیت، هنرپيشه معروف سينمای آمريکا است.


XS
SM
MD
LG