لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۱

فخرالسادات محتشمی پور بازداشت شد


فخرالسادات محتشمی‌پور
فخرالسادات محتشمی‌پور
فخرالسادات ‌محتشمی‌پور، عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی و همسر مصطفی تاج‌زاده، روز سه شنبه ۱۰ اسفند در يکی از خيابان‌های تهران بازداشت شده است.

علی طباطبایی، داماد خانم محتشمی‌پور ، در گفت وگو با راديو فردا گفت: فخرالسادات محتشمی‌پور در حين بازداشت با موبايل با دختر خود تماس می‌گيرند و مکالمه او با ماموران امنيتی از همين طريق شنيده می‌شد.»

آقای طباطبایی همچنين گفته است، آنچه که از طريق تلفن شنيده می‌شد اين بود که فخرالسادت محتشمی‌پور به بازداشت خود اعتراض می‌کرد و می‌گفت او به همراه مردم به خيابان آمده و در حال قدم زدن است و طرف ديگر ماموران نيز می گفتند می‌ بايست همراه آنها برود.

وی افزوده است: «خانم محتشمی‌پور پيشتر در مطلبی در وبلاگ خود نوشته بود گلی را برای هديه به ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد به خيابان پاستور خواهد برد.»

فخرالسادات محتشمی پور سال گذشته به هنگام شرکت در مراسم درگذشت آيت الله حسينعلی منتظری در سال گذشته نيز بازداشت شده بود که پس از دو روز آزاد شد.

خانم محتشمی‌پور در دروران رياست جمهوری محمد خاتمی مدير کل امور بانوان وزارت کشور بود.

در همین حال، گزارش ها حاکی است که در جریان تجمع های اعتراضی روز سه شنبه در تهران و برخی شهرهای ایران تعداد زیادی از تظاهر کنندگان بازداشت شده اند.

به دنبال بازداشت ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند تهران و چند شهر ديگر ايران از جمله شيراز، اصفهان و مشهد يک بار ديگر شاهد تظاهرات گسترده مخالفان بود که اين تظاهرات با واکنش شديد نيروهای انتظامی و امنيتی روبرو شد و گزارش‌هايی نيز درباره بازداشت شماری از تظاهرکنندگان منتشر شده است.

به نوشته سايت‌ اينترنتی کلمه، تجمع مردم تهران در اعتراض به زندانی شدن ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان در ايران، در روز سه‌شنبه به نقاط مختلف شهر از جمله ميدان فردوسی و خيابان‌های نواب و بهبودی گسترش يافته است.
XS
SM
MD
LG