لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

هشدار وب سايت موسوی درباره «اتفاقات» پيش رو


«وب سايت کلمه»، پايگاه خبری ميرحسين موسوی، اعلام کرده است که با توجهبه اطلاعات به دست آمده و همچنين حجم زياد تبليغات رسانه های دولتی درباره « سناريو از پيش طراحی» شده پاره کردن عکس آيت الله خمينی، به نظر می‌رسد اين اقدامات « زمينه‌چينی برای برخی رفتارهای غيرمتعارف جديد باشد» و همزمان برخی از سایت های اصلاح طلبان از احتمال بازداشت آقای موسوی خبر داده اند.

وب سايت کلمه به هواداران «جنبش سبز» توصيه کرده است که در اين زمينه هوشيار باشند.

پايگاه خبری مير حسين موسوی، اضافه کرده است: «با توجه به محدوديت های شديد اطلاع رسانی، کلمه به ديگر پايگاه‌های اطلاعاتی پيشنهاد می‌کند کاربرانشان را نسبت به ضرورت اين هوشياری آگاه کنند.»

وب سايت کلمه توضيحات بيشتری در جزئيات آنچه که «رفتارهای غير متعارف جديد» خوانده ارائه نکرده است. ولی وب سايت «نوروز» نزدیک به جبهه مشارکت ایران اسلامی گزارش داده است که منابع موثق از احتمال بازداشت ميرحسين موسوی خبر داده اند.

وب سايت «کلمه» در حالی نسبت به اقدامات از پيش طراحی شده در راستای «سناريو» پاره کردن عکس آيت الله خمينی هشدار داده است که ميرحسين موسوی، نامزد معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری، نيز اين اقدام را «مشکوک» و پخش چنين تصاويری از سيمای جمهوری اسلامی را نادرست و غيرقابل قبول خوانده است.
وب سايت «کلمه» در حالی نسبت به اقدامات از پيش طراحی شده در راستای «سناريو» پاره کردن عکس آيت الله خمينی هشدار داده است که ميرحسين موسوی، نامزد معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری، نيز اين اقدام را «مشکوک» و پخش چنين تصاويری از سيمای جمهوری اسلامی را نادرست و غيرقابل قبول خوانده است.


ميرحسين موسوی در گفت وگو با شماره روز شنبه روزنامه «جمهوری اسلامی» همچنين گفته است که اطمينان دارد دانشجويان دست به چنين اقدامات ساختار شکنانه‌ای نمی‌زنند.

اقدام صدا و سيمای ايران در پخش صحنه‌هايی که گفته می‌شود مربوط به پاره کردن عکس بنيانگذار جمهوری اسلامی در جريان وقايع ۱۶ آذر است، تا کنون با واکنش بسياری از نزديکان آيت‌الله خمينی روبه‌رو شده و از جمله آيت‌الله صانعی از مراجع نزديک به رهبر پيشين ايران با انتقاد از انتساب اين اقدام به دانشجويان گفته است که دانشجويان «فدايی امام هستند ... و اگر اعتراضی می‌کنند، به خاطر سخن ايشان مبنی بر اين که ميزان رأی ملت است می‌باشد.»

به دنبال پخش تلويزيونی پاره کردن تصاوير آيت الله خمينی، گروهای طرفدار حکومت طی دو روز اخير نسبت به آنچه «هتک حرمت بنیانگذار جمهوری اسلامی» خوانده شده، دست به تجمع های اعتراضی زده اند. اين در حالی است که همزمان شبکه های تلويزيونی دولتی ايران بخش اصلی برنامه های خود را به ویژه برنامه هایی در باره این موضوع اختصاص داده اند.

شبکه های راديو و تلويزيون دولتی و همچنين رسانه های حامی دولت ايران که بر مسئله پاره کردن عکس آيت الله خمينی متمرکز شده اند در برنامه های خود معترضان و هواداران «جنبش سبز» را به براندازی متهم می کنند.

در همين زمينه احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و از روحانيون طرفدار محمود احمدی نژاد، روز شنبه در جمع طلاب حوزه علميه قم گفته است: «اهانت به ساحت امام، فتنه اخير را کور می کند.»

طرفداران آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری را «فتنه» ارزيابی می کنند و طی روز های اخير مقامات قضايی، امنيتی و انتظامی ايران به سران معترضان هشدار داده اند.

احمد خاتمی در سخنرانی روز شنبه خود همچنين گفته است: «جريان فتنه بدنبال حذف ولايت فقيه از حکومت است و يکی از سران فتنه در راهپيمايی ۲۵ خرداد گفته بود که اگر آقا هم اين جمعيت را ببيند، عقب نشينی می کند و الان فرصت آن است که آقا را از تخت به زير بکشيم. »

امام جمعه موقت تهران اضافه کرده است: «سران فتنه قصد داشتند رابطه مرجعيت با مقام معظم رهبری را ضعيف کنند واين ساز را می زدند که مراجع عظام تقليد با آقا همراه نيستند.»

احمد خاتمی همچنین گفته است که «ديگر کاسه صبر ملت تمام شده است.»

این اظهارات می تواند نشانه ای احتمال برخوردهای شدیدتر مقام ها و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با معترضان به نتیجه انتخابات باشد که به رغم گذشت شش ماه از برگزاری این انتخابات، تظاهرات و اعتراض ها به آن فروکش نکرده است.

XS
SM
MD
LG