لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۷

«ابراهيم يزدی و هاشم صباغيان با حکم قضايی به تهران انتقال يافتند»


يک مقام آگاه گفته است که ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران، و هاشم صباغيان، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی، به دليل داشتن پرونده از زندان اصفهان به تهران منتقل شده اند.

يک مقام آگاه در اصفهان به خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا گفته است:« ابراهيم يزدی و هاشم صباغيان به دليل داشتن پرونده با حکم قضايی به تهران انتقال يافتند و مابقی افراد دستگير شده نيز هم اکنون در بازداشت به سر می‌برند»

ابراهيم يزدی و هاشم صباغيان روز جمعه به همراه علی اصغر غروی مسئول شاخه اصفهان، غفار فرزدی مسئول شاخه آذربايجان، احد رضايی مسئول شاخه زنجان، رسول ورپايی و عباس مصلحی از اعضای شاخه اصفهان نهضت آزادی و احمد ميرمحمد رضايی از زنجان توسط نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

اين مقام آگاه که هويت وی مشخص نشده است همچنين به خبرگزاری ايرنا گفته است:« ابراهيم يزدی که به خاطر ابتلا به بيماری پروستات و قلبی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود بدون هماهنگی، به اصفهان سفر کرده بود.»

اين مقام آگاه در اصفهان همچنين گفته است که ابراهيم يزدی با شرکت در آنچه که وی «نماز جمعه محفلی» خوانده قصد برگزاری جلسه خصوصی با ساير اعضای نهضت آزادی در اصفهان را داشته است.

محمد علی دادخواه، وکيل ابراهيم يزدی، روز جمعه در گفت‌وگو با راديو فردا گفته بود که ابراهيم يزدی و همراهان برای شرکت در مراسم ترحيم فرزند آقای مسکين به اصفهان سفر کرده بودند.

ميزان خبر نيز نوشته بود که نيروهای امنيتی به هنگام بازداشت برخی از اين افراد، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

در همين زمينه، برخی گزارش های ديگر نيز حاکی است که «ماموران لباس شخصی» بدون ارائه کارت شناسايی و حکم ، اين افراد را دستگير کرده اند.

«ميزان خبر» نيز نوشته است: «ماموران لباس شخصی که بدون ارايه حکم قضايی وارد محل شده و خود را نيروهای امنيتی و اعضاء بسيج معرفی کردند با اين توجيه که دکتر سيد علی اصغر غروی در اين محل به صورت غير قانونی نماز جمعه اقامه کرده است، پس از بازداشت اين چند تن نسبت به ارعاب و تهديد ساير حاضرين و فيلمبرداری و ثبت مشخصات آنها اقدام و سپس محل حادثه را ترک کردند».

ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران روز هفتم دی ماه در پی بازداشت های گروهی و گسترده در ايران، دستگير و روانه زندان شد، اما پس از مدتی به دليل بيماری از زندان آزاد شد.

ابراهيم يزدی نزديک به هشتاد سال سن دارد و در دولت موقت مهدی بازرگان در ماه‌های نخستين پس از انقلاب وزير امور خارجه بود.
XS
SM
MD
LG