لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۰

بمبگذاری انتحاری در پاکستان دهها کشته برجای گذاشت


يک انفجار انتحاری در جريان مسابقه واليبال در شمال غربی پاکستان دست کم هشتاد هشت کشته برجای گذاشته است و منابع بيمارستانی می گويند در اين حادثه بيش از ۳۷ نفر مجروح شده اند.

محمد ايوب خان، رييس پليس منطقه ، به خبرگزاری فرانسه گفته است: يک مرد خودرو مملو از مواد منفجره خود را را زمانی که هوادران برای تماشای بازی وارد استاديوم در روستای شاه حسن خان، می شدند، منفجر کرده است.

محمد ايوب خان با اشاره به کشته شدن شش کودک و پنج سرباز شبه نظامی در اين حادثه می گويد: بيش از ۲۰ منزل مسکونی در دو طرف ميدان واليبال به طور کامل تخريب شده است.

مقامات پليس می گويند که اجساد کشته شدگان را از زير آور خارج کرده اند.

اين مسابقه واليبال توسط کميته محلی صلح برگزار می شد که از اقدامات دولت برای اخراج شورشيان از منطقه حمايت می کند.

در همين حال، به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس مقامات پليس پاکستان گفته اند اين حمله در لکی مروات رخ داده است که به تازگی طالبان مجبور به عقب نشينی از این منطقه شده اند.

اين حمله در نزديکی ايالت وزيرستان، که هم اکنون صحنه رويارويی نيروهای ارتش پاکستان و شورشيان طالبان است، روی داده است.

طی سه ماه گذشته نزديک به ۶۰۰ غير نظامی در حملات نيروهای شورشی در پاکستان کشته شده اند.

محمد ايوب خان می گويد: روستاييان و افراد محلی این منطقه با تشکيل نيروهای شبه نظامی توانسته اند نيروهای شورشی طالبان را از مناطق خود به خارج برانند و حمله روز جمعه واکنشی به اين اقدامات بوده است.

حمله روز جمعه يکی از مرگبارترين حملات در پاکستان از سال ۲۰۰۷ تاکنون است . در اکتبر سال ۲۰۰۷ به هنگام بازگشت بينظير بوتو از تبعيد، انفجار بمب ۱۳۹ کشته برجای گذاشت.

حمله به تماشاگران وزرش هرچند تاکنون کمتر رخ داده است، اما به نظر می رسد اين اقدام بخشی از استراتژی شورشيان برای حمله محل هايی است تجمع مردم در ان زياد است تا از اين طريق با افزايش ميزان تلفات ترس و نا امنی در جامعه ايجاد کنند.

به دنبال حمله به مسجدی در اسلام اباد در سال ۲۰۰۷ که به تصرف تندرو در امده بود، خشونت ها در پاکستان تشديد شده است.
XS
SM
MD
LG