لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۴

پرسپوليس با پنالتی به سپاهان رسيد


پرسپولیس توانست با غلبه بر برق تهران به مرحله بعد جام حذفی صعود کند
پرسپولیس توانست با غلبه بر برق تهران به مرحله بعد جام حذفی صعود کند

تيم فوتبال پرسپوليس پس از ۱۲۰ دقيقه نبرد با تيم برق تهران، سرانجام در ضربه های پنالتی پنج بر سه حريف دسته دومی را شکست داد و به مرحله نيمه پايانی جام حذفی ايران راه يافت.


در اين مرحله رويارويی پرسپوليس با سپاهان اصفهان، قهرمان فصل پيش جام، ياد آور مسابقه پايانی فصل پيش اين جام می شود .


مسابقه پرسپوليس از «ليگ» برتر با برق از دسته دوم در ۹۰ دقيقه وقت معمولی يک بر يک و در وقت اضافی دو بر دو به پايان رسيد. اين مسابقه در ورزشگاه آزادی انجام شد و حدود ۲۰ هزار تماشاگر داشت .


پرسپوليس ابتدا با گل زياد شعبو، ملی پوش اهل سوريه، در دقيقه‌ ۳۳ از حريف پيش افتاد، اما برق در دقيقه‌ ۷۸ با گل مصطفی نجمی ‌زاده، بازی را به تساوی و وقت اضافی کشاند


در دقيقه‌ چهارم وقت اول اضافی با گل عليرضا ‌واحدی نيکبخت پرسپوليس بار ديگر از حريف پيش افتاد، اما هفت دقيقه‌ بعد با گل ياسر پورمحسنی باز هم تعادل بر قرارشد تا سرنوشت به ضربه های پنالتی بکشد .


در ضربه های پنالتی، باقری، آشوبی، معدنچی، اسدی و بادامکی هر پنج ضربه‌ پرسپوليس را به گل بدل کردند. برای تيم برق تهران هم سلامی ‌بخش، فتحی و يادگاری توانستند ضربه‌های پنالتی را به ثمر رسانند .


اما مهدی واعظی، دروازه بان پرسپوليس، ضربه‌ سوم پنالتی تيم برق توسط محمدزاده را مهار کرد.


دنيزلی : برق مشکل تر از سپاهان است


مصطفی دنيزلی، سرمربی تيم پرسپوليس، پس از مسابقه گفت: «نمی ‌توان درباره‌ اين بازی حرف زيادی زد . بازيکنان ما با تمام وجود تلاش کردند و در نهايت نيز پيروز ميدان بوديم.»


او همچنين گفت: «در تمام دنيا مسابقه های حذفی با شرايط سخت و دشواری برگزار می ‌شود. پيش از اين گفته بودم که بازی با برق تهران بسيار دشوارتر از بازی با سپاهان خواهد بود... و به‌واقع هم چنين بود.»
به اعتقاد دنيزلی: «بازی در برابر سپاهان هم دشوارخواهد بود و سعی می ‌کنيم از تجربيات گذشته در مقابل اين تيم استفاده کنيم. بازی صد در صد دشوار و پيچيده‌ ای خواهيم داشت. »


مهدی دينورزاده، بازيکن سال های دور تيم های ملی جوانان و بزرگسالان ايران و مربی امروز تيم برق گفت : «بازی سختی بود اما نتيجه می توانست به سود ما باشد . تيم جوان ما نه دفاعی بازی کرد و نه تاخيری . واقعا فوتبال کرد و من از بازی تيم راضی هستم .»


شکست پيکان در شيراز


در هفته بيست و سوم فوتبال ليگ برتر ايران تيم برق شيراز در خانه اش تيم پيکان تهران را دو بر يک شکست داد . اين مسابقه در ورزشگاه حافظيه حدود دو هزار تماشاگر داشت .


برای برق شيراز محمد مطوری در دقيقه ۱۳ و مهدی کريميان در دقيقه ‪۲۳ گل زدند و محسن بياتی نيا در دقيقه ‪ ۱۷ تنها گل پيکان را وارد دروازه ميزبان کرد.


مجتبی انصافی از تيم برق شيراز در دقيقه ۶۶ کارت قرمز دريافت کرد و از زمين اخراج شد ولی تيم ميزبان توانست ده نفری پيروزی را حفظ کند .


در روزی که برای دو تيم شيرازی پيروزی بار بود، تيم فحر سپاسی نيز درورزشگاه درخشان رباط کريم، تيم صبا باتری تهران را يک بر صفر شکست داد .


در تنها مسابقه ديگر هفته بيست ودوم جام خليح فارس ايران تيم ذوب آهن اصفهان در حضور حدود چهار هزار تماشاگر، در اهواز با تيم فولاد اين شهر به تساوی يک بر يک رسيد .


مهمان در نيمه نخست با گل دقيقه ۱۱ اسماعيل فرهادی يک بر صفر پيش بود اما فولاد با يک بازی تهاجمی با گل دقيقه ۵۲ دانی يل فابيل به حد اقل امتياز دست يافت .


XS
SM
MD
LG