لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

پيروزی بی اثر شاگردان دايی بر الاتحاد؛ پرسپوليس حذف شد


پرسپوليس در نمايشی کم نظير در اين فصل، با يک فوتبال حساب شده، سه بر دو تيم الاتحاد عربستان را شکست داد، اما صعود به رده سوم گروه سوم ليگ قهرمانان آسيا برای راهيابی به دور حذفی کافی نبود.

در بازی همزمان در اين گروه، تيم بنيادکار ازبکستان هم سه بر دو الوحده امارات را شکست داد و با هشت امتياز کسب رده دوم گروه برايش حتمی شد. در صورت پيروزی تيم پرسپوليس در بازی آخر بر الوحده و شکست بنيادکار از آلاتحاد، هر دو تيم پرسپوليس و بنيادکار هشت امتيازی می شوند، اما طبق مقررات اين جام نتيجه بين اين دو تيم رای به برتری بنيادکار می دهد.

پرسپوليس در اين مسابقه برتر از حريف از پيش صعود کرده ظاهر شد و با پاسهای تکضرب زمينی و دوندگی خستگی ناپذير حريف را در نيمه خود نگاه داشت. در کم تعداد حمله های تيم الاتحاد، دو ارسال از دو جناح با لحظه ای غقلت مدافعان پرسپوليس به دو گل برای تيم مهمان انجاميد. اما در مجموع بازی هماهنگ و مصمانه سازمان دفاعی پرسپوليس، فرصت مانور را از تيم عربی گرفته بود و مانع حضور خطرناک آنان در دهانه دروازه حقيقی شد.

علاوه به حميد علی عسگری که دو گل زد و يک گل ساخت، مازيار زارع با بازوبند کاپيتانی از چهره های اثرگذار تيم سرخپوش بود. بازی يکدست اين تيم باعث شد تا علی دايی در اواخر مسابقه تنها دو تعويض تاکتيکی داشته باشد.

سه گل در ۲۰ دقيقه آغازين

در کمتر از ۲۰ دقيقه سه گل رد و بدل شد تا برتری دو بر يک پرسپوليس مقدمه يک بازی پرگل و تماشايی در ورزشگاه ازادی تهران باشد. در دقيقه ۱۴ علی عسگری از اشتباه خط دفاعی الاتحاد سود برد و در حضوری ناگهانی در دهانه دروازه حريف سعودی، با ضربه ای فنی پرسپوليس را يک بر صفر پيش انداخت.

دو دقيقه بعد ارسال مازيار زارع، کاپيتان پرسپوليس از پشت محوطه جريمه حميد علی عسگری، موثرترين بازيکن پرسپوليس در اين لحظه ها را در جناح چپ صاحب توپ کرد و او با پاس سرضرب اشپتيم آرفی را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد تا مهاجم گلزن پرسپوليس با ضربه ای تمام کننده پرسپوليس را دو بر صفر برتر سازد.

در دقيقه ۱۹ سعودی ها با يک واکنش و در لحظه ای کم کاری دفاعی به گل رسيدند و ارسال نونا آسيس، يار پرتغالی الاتحاد از جناح راست حمله اين تيم با يک ضربه سر محکم توسط محمد بن راشد، بار ديگر فاصله را به يک گل و بازی را پر گل ساخت.

اما در دقيقه ۶۹ با فرار خوب هادی نوروزی از راست و سانتر زمينی برای جناح مخالف در درون محوطه جريمه با ضربه هشيارانه مرد موفق اين بازی، حميد علی عسگری، نتيجه را سه بر يک به سود پرسپوليس کرد – نتيجه ای که جبران شکست مسابقه رفت با همين نتيجه بود. اين نتيجه در واپسين ثانيه های وقت تلف شده تغيير کرد و به دنبال يک ضربه آزاد و اين بار از چپ سکو برت، در تلاش برای دفع توپ با سر توپ را درون دروازه حقيقی جای داد.

اما پيروزی مشابه بنيادکار بر الوحده امارات باعث شد که خيزش ديرهنگام پرسپوليس برای صعود به دور بعد بی تاثير نشان دهد؛ هرچند نقطه اميدی بود برای رقابتهای جام حذفی و واپسين مسابقه های ليگ برتر برای راهيابی دو باره در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا.

پرسپوليس: عليرضا حقيقی – سامان آقازمانی، سکو برت، عليرضا نورمحمدی، مجتبی شيری – حسين بادامکی (از دقيقه ۴+۹۰ مهدی شيری)، مازيار زارع (کاپيتان)، حميد علی عسگری – هادی نورزی (از دقيقه ۸۸ اميرحسين فشنگچی)، محمد نوری – و اشپييم آرفی. سرمربی: علی دايی.

درگيری ماموران نيروی انتظامی با تماشاگران کم تعداد

در نيمه دوم اين مسابقه کم تماشاگر برای پرسپوليس (حدود ۳۰۰۰ نفر) ماموران نيروی انتظامی تماشاگران رو به روی جايگاه را به زور کوچ دادند تا همه در پشت دروازه پرسپوليس جمع شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس تماشاگران معترض با اين اقدام با ماموران نيروی انتظامی درگير شدند.

فارس گزارش داد:« شماری از هواداران حاضر در ورزشگاه که توسط ماموران نيروی انتظامی در حال هدايت شدن به پشت نيمکت پرسپوليس بودند با ماموران نيروی انتظامی درگيری پيدا کردند. اين مسئله منجر به درگيری فيزيکی دو طرف شد و برخی از اين افراد توسط نيروی انتظامی دستگير شدند.»
XS
SM
MD
LG