لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۶

انفجارهای تازه و درگيری در زاهدان


نمایی از شهر زاهدان به هنگام انفجار روز چهارشنبه
نمایی از شهر زاهدان به هنگام انفجار روز چهارشنبه

در پی انفجار روز چهارشنبه، بار ديگر بمبی قوی در شامگاه جمعه در زاهدان منفجر شده و همزمان گزارش هايی مبنی بر درگيری در اين شهر مخابره شده است.


بر اساس گزارش ها، بمبی قوی در ساعت ۲۲، روز جمعه بيست وهفتم بهمن ماه در يکی از خيابان های شهر زاهدان در استان سيستان بلوچستان منفجر شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، بمبی نسبتا قوی در مدرسه دخترانه معارف اسلامی در بلوار جمهوری و در کنار مجتمع «گواتام» منفجر شد و به دنبال آن افراد مسلحی که خبرگزاری فارس آنها را اشرار خوانده در اين منطقه اقدام به تيراندازی کردند.


به گزارش اين خبرگزاری، نيروهای امنيتی ايران محل انفجار را به محاصره خود در آورده اند و درگيری در اين شهر برای ساعاتی ادامه يافته است.


بمبی نسبتا قوی در مدرسه دخترانه معارف اسلامی در بلوار جمهوری ودر کنار مجتمع «گواتام» منفجر شد

به گفته خبرگزاری فارس، برق شهر زاهدان قطع و به خبرنگاران اجازه حضور در محل وقوع انفجار داده نشده است.


رسانه های ايران هنوز جزييات بيشتری در اين باره مخابره نکرده اند، اما احتمال می رود که گروه «جندالله» که اخيرا نام خود را به گروه «جنبش مقاومت مردمی ايران» تغيير داده است، مسئوليت اين انفجار و درگيری های پس از آن را برعهده داشته باشد.


انفجار اتوبوس حامل نظاميان


روز چهارشنبه نيز در انفجاريک بمب درنزديکی اتوبوس متعلق به «منطقه مقاومت بسيج زاهدان» در زاهدان ۱۱ کشته و چندين زخمی برجای گذاشت.


خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، به نقل از يک شاهد عينی گزارش داده بود:«اشرار مسلح و مهاجمان، يک دستگاه خودرو پيکان بمبگذاری شده را در مسير عبور اتوبوس سرويس کارکنان قرارگاه شهيد ميرحسينی نيروی زمينی سپاه کار گذاشته بودند که به محض رسيدن اتوبوس در محل منفجر شد.»


واحد مرکزی خبر نيز کشته شدگان را «اعضای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی زاهدان» اعلام کرد و نوشت: « اين حادثه ساعت شش و ۵۰ دقيقه بامداد روز چهارشنبه و هنگامی که آنان از مجتمع مسکونی نسترن در بلوار ثارالله زاهدان عازم محل کار خود بودند، روی داد.»


ناراضيان سنی


گروه »جندالله» اندکی پس از اين انفجار، با انتشار بيانيه ای در سايت های اينترنتی اعلام کرد که بمبگذاری چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۵ توسط «شاخه نظامی شهيد احمد دهمرده» اين گروه انجام شده است.


استان سيستان و بلوچستان از يک سال پيش شاهد نا آرامی و درگيری های پراکنده بوده است. در اين درگيری ها تاکنون چند تن از مقام های امنيتی و انتظامی جمهوری اسلامی و ده ها تن از مخالفان جمهوری اسلامی در درگيری های مسلحانه کشته شده اند.


XS
SM
MD
LG