لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۷

هشدار فرمانده سپاه پاسداران به آمريکا


رحيم صفوی، فرمانده کل سپاه پاسداران گفته است که «آمريکا در آينده ضربات سنگين تری از سپاه خواهد خورد ».
رحيم صفوی، فرمانده کل سپاه پاسداران گفته است که «آمريکا در آينده ضربات سنگين تری از سپاه خواهد خورد ».

رحيم صفوی، فرمانده کل سپاه پاسداران گفته است که «آمريکا در آينده ضربات سنگين تری از سپاه خواهد خورد و ما به هيچ وجه در مقابل فشارهای آمريکا ساکت نمی نشينيم».


روزنامه کيهان روز شنبه نوشته است که آقای صفوی در جمع صنعتگران و تجار اصفهان تاکيد کرده است که «ما درک می کنيم چرا آمريکا از دست سپاه عصبانی است و در عين حال ابزارها و اهرم های فشار آمريکا عليه سپاه را به خوبی می شناسيم».


به گفته آقای صفوی سپاه از «اهرم های فشاری» که عليه آمريکا دارد استفاده خواهد کرد.


روز چهارشنبه، دو روزنامه آمريکايی واشينگتن پست و نيويورک تايمز خبر دادند که آمريکا قصد دارد، افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان های تروريستی، بررسی کند.


آمريکا در آينده ضربات سنگين تری از سپاه خواهد خورد و ما به هيچ وجه در مقابل فشارهای آمريکا ساکت نمی نشينيم و از اهرم های فشاری که عليه آنها داريم استفاده خواهيم کرد
رحیم صفوی

پيشتر يک مقام آمريکايی که نخواسته نامش فاش شود، به روزنامه واشنگتن پست گفته بود برخی از مقام های وزارت امور خارجه آمريکا بر اين اعتقادند که تمامی بخش های سپاه پاسداران بايد به عنوان سازمان تروريستی شناخته شود؛ اين در حالی است که برخی معتقدند تنها سپاه قدس، که گفته می شود خارج از ايران فعاليت تروريستی دارد، بايد در اين فهرست «بين المللی سازمان های تروريستی» قرار گيرد.


در همين حال، يک مقام آمريکايی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رويترز گفته بود ايالات متحده در حال بررسی چنين تصميمی است، اما تصميم «نهايی» در اين باره هنوز اتخاذ نشده است.


آمريکا جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ايران را به پشتيبانی از گروه های شورشی و شبه نظاميانِ ستيزه جو و دامن زدن به خشونت های قومی در عراق متهم می کند. جمهوری اسلامی اين اتهامات را رد کرده است.


واکنش سپاه به احتمال قرار گرفتن در فهرست گروه های تروريستی


در همين حال سپاه پاسداران در اطلاعيه ای نسبت به احتمال قراردادن سپاه در فهرست گروه های تروريستی توسط واشینگتن واکنش نشان داده است.


سپاه پاسداران در اين اطلاعيه تاکيد کرده است که «قلمرو توانمندی و دامنه روزآمدی» سپاه « موجب حيرت و وحشت سلطه گران جهانی» شده است.


سپاه حضور نيروهای خود در عرصه سياسی ايران را مايه «اميد و اعتماد و نقطه اتکای نظام اسلامی» خوانده که به بيان اين اطلاعيه با عث ناکامی «دشمنان داخلی و خارجی» در دستيابی به اهدافشان می شود.


به باور برخی تحليلگران مسايل ايران، سپاه پاسداران هم اکنون نقش پررنگی در حوزه سياست ايران ايفا می کند تا بدانجا که در کابينه محمود احمدی نژاد رييس جمهوری ايران، بسياری و از جمله آقای احمدی نژاد سابقه حصور در سپاه را دارند.


در صورتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروريستی قرار بگيرد، برای نخستين بار خواهد بود که يک سازمان دولتی در اين فهرست قرار گرفته است.


سپاه پاسداران يک تشکيلات نظامی بسيار عظيم است که به موازات ارتش ايران، از تجهيزات و ادوات سبک و سنگين نظامی برخوردار است و می تواند با نيروهای هوايی، دريايی و زمينی خود، خارج از خاک ايران نيز به عمليات نظامی دست بزند.


اين تشکيلات که در سال های اخير چندين بار از سوی اصلاح طلبان ايران به دخالت مستقيم و غير مستقيم در عرصه سياست روز ايران متهم شده است، از پشتوانه مالی جمهوری اسلامی بهره می برد.


XS
SM
MD
LG