لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۵۲

دستور محمود احمدی نژاد برای تامين امنيت شيرين عبادی


شیرین عبادی در نامه ای به نیروی انتظامی از افزایش تهدیدها علیه خود خبرداده است.
شیرین عبادی در نامه ای به نیروی انتظامی از افزایش تهدیدها علیه خود خبرداده است.

به دنبال «افزايش تهديد ها عليه» شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل، محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز سه شنبه، از نيروی انتظامی خواست تا فورا اقدامات لازم را برای تامين امنيت وی انجام دهد.


شيرين عبادی، روز دوشنبه، با ارسال نامه ای به فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرده بود: «تهديد عليه ‌جان و امنيت من و خانواده ‌ام که از مدت‌ها قبل شروع شده بود، اخيرا شدت گرفته است.»


محمود احمدی نژاد همچنين از نيروی انتظامی خواسته است تا «درباره اين موضوع تحقيق» کرده و «منشاء اين نامه ها را کشف و عوامل آن را به دستگاه قضايی معرفی کند».


دفتر خانم عبادی روز دوشنبه در بيانيه ای اعلام کرده بود که وی روز پانزدهم فروردين ماه، به هنگام ورود به دفتر وکالت خود با يادداشتی بدين مضمون که «شيرين عبادی مرگ تو نزديک است»، مواجه شده است.


خانم عبادی همراه با نامه اش سه برگ فتوکپی از تهديدات دريافتی را جهت ضبط در پرونده به فرمانده نيروی انتظامی ارسال کرده است.


  • محمود احمدی نژاد از نيروی انتظامی خواسته است تا درباره نامه های تهدید آمیز علیه شیرین عبادی تحقیق کرده و «منشاء اين نامه ها را کشف و عوامل آن را به دستگاه قضايی معرفی کند».

دفتر خانم عبادی اين نوشته ها را در اختيار خبرگزاری های خارجی نيز قرار داده است.


برنده جايزه صلح نوبل در نامه خود به نيروی انتظامی نوشته بود: «از آنجا که من اختلاف حسابی با کسی ندارم و در حرفه وکالت خود نيز فقط به صورت رايگان از قربانيان نقض حقوق بشر دفاع می کنم، بنابراين افرادی که آرزوی مرگ مرا دارند، با من عداوت شخصی نداشته، بلکه با افکار و عقايد من مخالف هستند.»


خانم عبادی در نامه خود تصریح کرده بود: «يافتن نويسنده يا نويسندگان نامه های تهديدآميز کار چندان دشواری نخواهد بود.»


در بيانيه دفتر شيرين عبادی آمده است: «در يکی از اين نوشته های تهديد آميز که به امضای انجمن ضد بهاييت رسيده و عبادی کپی آن را برای فرمانده نيروی انتظامی ارسال کرده، چنين آمده است: خانم شيرين عبادی به تو گفتيم رفتار غيراسلامی و منطبق با رفتار بهاييت خود را ترک کن ولی تو به خدمت برای خارجيان و بهاييان ادامه دادی و دخترت را هم در اين راه وارد کردی، او را خواهيم کشت که بدانی. توجه کن.»


شيرين عبادی بارها از وضعيت بهاييان در ايران بويژه از محروم شدن آنها برای ادامه تحصيلات دانشگاهی ابراز نگرانی کرده است.


بر اساس اين گزارش، «نامه تهديدآميز ديگری که عبادی که دريافت کرده، چنين است: سرکار خانم شيرين عبادی، بارها به شما تذکر داده شده که مراقب سخنان خود باشيد. چندی است که در خارج از کشور به رغم اغماض های صورت گرفته نسبت به خيانت های شما، اقدام به سخن پراکنی می نماييد. برای آخرين بار اخطار می گردد تا اعمال و رفتار خود را اصلاح نماييد. و گر نه انتقام خيانت به کشور و اسلام را خواهيد گرفت.»


خانم عبادی در گفت و گويی تلفنی با خبرگزاری رويترز گفته بود: «وقتی شما معتقديد که کاری که انجام می دهيد درست است دليلی برای ترسيدن از چيزی نداريد.»


اين فعال حقوق بشری در پايان نامه خود به فرمانده نيروی انتظامی، «عبدالفتاح سلطانی و ليلا علی کرمی» را به عنوان وکيل خود معرفی کرده است «تا در صورت نياز به توضيحات بيشتر در خصوص تهديدها عليه او و خانواده اش با آنها تماس گرفته شود.»


XS
SM
MD
LG