لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۱

پیکار تیم ملی فوتبال زنان ايران با سه حريف شرقی


تیم ملی فوتبال زنان ایران با شکست هند به دور دوم مسابقات جام ملت های آسیا راه یافت
تیم ملی فوتبال زنان ایران با شکست هند به دور دوم مسابقات جام ملت های آسیا راه یافت

سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا روز سه شنبه ۳۰ اکتبر اعلام کرد که تيم های ملی زنان ايران، فيليپين، مالزی و چين تايپه به دور دوم مسابقه های جام فوتبال زنان ملت های آسيا صعود کردند.


چهار تيم صعود کرده ياد شده از مسابقه های دور اول ای اف سی، به همراه تيم های ملی بانوان کره جنوبی، ويتنام، تايلند و ميانمار، مسابقه های دور دوم را در ماه مارس سال ۲۰۰۸ انجام خواهند داد.


در اين مرحله هشت تيم حاضر در دور دوم، دو گروه چهار تيمی را تشکيل خواهند داد تا به صورت ليگ يک دوره ای با يکديگر پيکار کنند. قرعه کشی اين دور در جريان نشست کميته بانوان ای اف سی در ششم نوامبر ۲۰۰۷ ( سه شنبه ۱۵ آبان ) برگزار خواهد شد.


از هر گروه دو تيم صدر نشين به دور پايانی راه خواهند يافت و طبق برنامه پيش بينی شده از ۲۸ مه تا هشتم ژوئن ۲۰۰۸ با يکديگر رو به رو خواهند شد. در مورد محل برگزاری مسابقه پايانی هنوز تصميم گيری نشده است.


سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا از کوآلالامپور گزارش داده است که ايران تازه وارد به صحنه فوتبال زنان آسيا، بعد از پيروزی پنج بر چهار در مجموع دو مسابقه اخير با هند، به دور دوم جام آسيايی زنان آسيا راه يافت.


يک هفته پيش از پايان کار صعود، ايران در مسابقه رفت در ورزشگاه تائو ديوای لال سه بر يک مغلوب هند شد، اما در بازی برگشت در روز شنبه ۲۷ اکتبر در ورزشگاه آرارات، با گل بيان محمودی در آخرين دقيقه، که در پيروزی چهار بر يک نقش تعيين کننده داشت، به نتيجه دلخواه دست يافت و تيم فوتبال زنان ايران دور دوم راه يافت.


گل های ديگر ايران توسط سهيلا مولمول ترازه در دقيقه پنج، زهرا قنبری در دقيقه ۵۹ و محمودی در دقيقه ۲۶ بود که دو گل بيان محمودی نقشی سازنده در صعود ايران داشت. بم بم دوی اوينام در دقيقه ۶۶ تنها گل هند را زد.


فيليپين با پيروزی ميلی متری سه بر دو بر تيم هنگ کنگ، قدرت سنتی آسيای شرقی، به دور دوم راه يافت. دو تيم در مسابقه رفت يک بر يک شده بودند.


در منطقه جنوب شرقی آسيا، مالزی به همسايه اش سنگاپور يک بر صفر باخت. اين نتيجه با تنها گل مسابقه توسط شی يا ليم حاصل شد. اما تيم مالزی به رهبری محمد شاه الياس، در سايه پيروزی دو برصفر در خانه حريف به دور دوم راه يافت.


چين تايپه به دليل کناره گيری تيم گوام به طور خود به خود به دور دوم صعود کرد.


XS
SM
MD
LG