لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۹

صعود دومين تیم آسيايی به دور دوم جام جهانی؛ ژاپن ۳ – دانمارک ۱


در شبی که هلند در يک بازی تشريفاتی اما تماشايی با برتری دو بر يک کامرون را شکست داد، کار بزرگ را ژاپن انجام داد و در مسابقه ای سرنوشت ساز برای صعود، با نمايشی عالی سه بر يک دانمارک را به زانو در آورد.

اين مسابقه ها در گروه پنج انجام شد تا هلند صعودش را با سومين پيروزی پياپی و نه امتياز کامل کند و مهيای مسابقه با اسلواکی شود.

ژاپن هم پس از پيروزی يک بر صفر بر تيم بزرگ و صاحب چند مقام قهرمانی افريقا، با يک بازی برتر قهرمان ۱۹۹۲ اروپا را نيز با شکست بدرقه کرد. ژاپن برای صعود به يک تساوی نياز داشت، اما برای پيروزی با گلهای هر چه بيشتر بی تاب نشان داد.

هلند از نقطه پنالتی گل خورد. هلند برای نخستين بار گل خورد تا اعتبار دروازه بسته تا هنگام بازيهای حذفی ۱۶ تيمی برای آرژانتين و ياران مارادونا محفوظ بماند.

پيکار هلند و کامرون با صعود پيش هنگام اولی و حذف مسلم دومی گمان می رفت يک بازی بی روح با ذخيره های دو تيم باشد، اما دو تيم معتبر با همه توان به ميدان آمدند و نمايشی ديدنی را به صحنه آوردند.

نمايش فوق آسيايی ژاپن

صعود ژاپن به دور از بخت و اقبال بلند شکل گرفت و پيروزی قاطع بر دانمارک کلاس بالای تيم آسيايی را نشان داد و ارزش پيروزی يک بر صفر هلند بر ژاپن را.

ژاپن در ورزشگاه رويال بافوکنگ نمايشی از ضربه های آزاد توقف ناپذير را به رخ نامهای بزرگ و به ويژه غولهای بی فروغی چون فرانسه و ايتاليا کشيد. ضربه های آزاد زيبای کيسوکی هوندا در دقيقه ۱۷ و با خطای کرولدروپ بر روی اوکوبو، توسط ياسوهيتو اندو در دقيقه ۳۰، دانمارک را مات و نيمه نخست را دو بر صفر کرد. درشروع نيمه دوم هم يک ضربه آزاد توسط اندو از پنجه های سورنسن لغزيد و به ديرک افقی دروازه دانمارک خورد.

دانمارک با خطای پنالتی هاسه به به روی «آگر» پيش تاخته فرصت يافت تا در دقيقه ۸۱ توسط توماسون به گل اميدبخشی دست يابد.

ضربه پنالتی توماسون را کاواشيما به طور ناقص دفع کرد، اما خود توماسن توپ سرگردان را به تور رساند. اين گل اميدی کمرنگ بود تا شايد دانمارک در فاصله ای اندک به گل تساوی بخش و سپس به گل پيروزی و موقعيت صعود دست يابد. اما ژاپنی ها در دقيقه ۸۷ با ضربه اوکازاکی تازه نفس، گل سوم و تير خلاص را هم شليک کردند.

هوندا بهترين بازيکن اين بازی پرگل شناخته شد.

ژاپن در روز ۲۹ ژوئن با ياران کريستيانو رونالدو (تيم ملی پرتغال) در ورزشگاه لافتوس ورسفلد شهر پره توريا بازی خواهد کرد.

بازگشت کارساز آرين روبن


برای هلند در ورزشگاه گرين پوينت شهر کيپ تاون، بازگشت کارساز آرين روبن مهمتر از گلی بود که در پی شليک تماشايی او به ديرک عمودی دروازه خورد و دربازگشت به زمين با ضربه ديگر بازيکن تازه نفس هلند، کلاس هونتلار به گل پيروزی دو بر يک بدل شد.

نيمه نخست با گل روبين فان پرسی در دقيقه ۳۶ به سود هلند به پايان رسيد و پس از گل تساوی بخش ساموئل اتوئو در دقيقه ۶۵ از نقطه پنالتی، کلاس يان هونتلار در دقيقه ۸۳ گل پيروزی بخش هلند را به ثمر رساند.

گل فان پرسی با يک پاس عمقی عالی و ضربه او از ميان پاهای حميدو صمدو، دروازه بان کامرون به گل نشست. هند پنالتی هم هنگامی پيش آمد که يک ضربه آزاد از پشت محوطه جريمه به دست رافائل فان در فارت خورد و ضربه پنالتی را اتوئو استادانه به سمت بالای سمت راست استکلن بورخ، دروازه بان هلند زد.

با اين حال برت فان ماوايک، مربی هلند هنوز يک کارت برنده در آستين داشت و برای رسيدن به گل پيروزی آرين روبن مصدوم را برای نخستين بار از روی نيمکت بلند کرد... و مهاجم بايرن مونيخ الهام بخش گل دوم شد.

او از شگردش استفاده کرد وپس از پيشروی پا به توپ عرضی، ناگهان با ضربه چپ هدفگيری کرد و با اين که ضربه اش به ديرک عمودی خورد، توپ بازگشته را هونتلار به تور رساند.
XS
SM
MD
LG