لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۰

مدافع عنوان قهرمانی از جام جهانی حذف شد؛ اسلواکی ۳ – ايتاليا ۲


تيم ملی اسلواکی با پيروزی سه بر دو بر تيم ملی ايتاليا همه پيش فرضها را به هم ريخت و تيم مدافع عنوان قهرمانی را به دنبال فرانسه از جام جهانی حذف کرد.

در مسابقه ديگر اين گروه نيوزيلند با تساوی صفر بر صفر با پاراگوئه، بی شکست و پيروزی حذف شد تا پاراگوئه به عنوان تيم اول گروه حريف تيم دوم گروه ششم شود و اسلواکی با هلند بازی کند.

در ژوهانسبورگ و در مسابقه ای پرگل سفيدپوشان شرق اروپا با تمام وجود در برابر تيم پرانتقاد ايتاليا جنگيدند و از توفان بپا شده ولی ديرهنگام تيم گران قيمت مدافع مقام قهرمانی و دارنده بهترين پيشينه در جام جهانی پس از برزيل (با چهار بار قهرمانی) جان سالم بدر بردند. در آفريقای جنوبی، ايتاليا چون فرانسه، نايب قهرمان دوره پيش، بدون پيروزی و سرافکنده بود.

در ژوهانسبورگ، روبرت ويتک با به ثمررساندن دو گل سرنوشت ساز، مرد اول مسابقه با ايتاليا بود. گل نخست او در نيمه نخست (در دقيقه ۲۵) با ضربه ای دقيق و زمينی از روی لبه محوطه پنالتی، به ثمر رسيد و روحيه مردان اسلواکی را دو چندان کرد. در دقيقه ۷۳ او بار ديگر با زدن يک گل هشيارانه نشان داد که يک گلزن فرصت شناس و سرنوشت ساز است. ويتک در پی توپ ارسالی هامسيک سريعتر از جورجو کيه لينی عمل کرد و با يک ضربه حساب شده مارکتی، دروازه بان را مغلوب ساخت.

ايتاليا برای پيروزی بر اسلواکی گنارو گاتوسو را به زمين فرستاد و پس از يک نيمه او را بيرون کشيد. دی ناتاله هم برای يک گلی که بی حاصل ماند به بازی گرفته شد، اما آندريا پيرلو تنها توانست روی نيمکت ذخيره ها بنشيند.

ولاديمير ويس به مردانش دستور داده بود در برابر حريف صاحب نام، جنگنده و منطقی بازی کنند، اما بازيکنان مارچلو ليپی تنها سايه ای از فوتبال محکم خود را داشتند: ناموفق در گلزنی و دفاعی تسخيرپذير. اسلواکی نه تنها بيشتر از ايتاليا گل زد که بيشتر هم صاحب فرصت گلزنی شد. در اين گيرودار دی ناتاله، دانيل دو روسی و سيمونه په په در فرصتهای که برای گلزنی بدست آوردند فاقد هشياری هميشگی مردان فوتبال ايتاليا نشان دادند.

ليپی برای افزودن ضريب قدرت خط حمله اش در نيمه دوم کريستيان ماگيو و کوآگليارلا را به جای گاتوسو و دومنيکو کريسيتو به زمين فرستاد، اما قدرت گلزنی لاجوردی پوشان ديرهنگام و ناکافی بود.

پس از گل اسلواکی آنتونيو دی ناتاله در دقيقه ۸۱ اميد بازيابی ايتاليا را بالا برد. اما در يک پايان توفانی و پربرخورد، در حالی که همه مردان ايتاليا جز مارکتی پيش کشيده بودند، کاميل کوپونک در دقيقه ۸۹ گل سوم اسلواکی را به ثمر رساند و گل دقيقه ۲+۹۰ فابيو کوآگوئارلای تازه نفس نتوانست تلاشهای ديرهنگام ايتاليايی ها را به نتيجه برساند.

اسلواکی برای صعود بايد پيروز می شد تا با چهار امتياز و تنها يک شکست از پاراگوئه، در رده دوم قرار گيرد. اسلواکی روز دوشنبه آينده با هلند در مرحله حذفی پيکار می کند.

پاراگوئه برای مسابقه با تيم دوم گروه پنجم منتظر مسابقه ژاپن با دانمارک ماند.


تساوی پاراگوئه و نيوزيلند

در ورزشگاه پيتر موکابای شهر پولوکوانه، پاراگوئه هر چه کوشيد نتوانست دروازه نيوزيلند را باز کند، اما پيروزی اسلواکی بر ايتاليا به پيشتازی آنان در گروه شش کمک کرد.

نيوزيلند در برابر حريف پرقدرت تر به يک بازی دفاعی دست زد تا در پی حادثه بتواند به گل پيروزی برسد و صعود کند. اما پاراگوئه در برابر حريف بی شکست به چند موقعيت اندک گلزنی دست يافت که نتوانست از آن بهره بگيرد.

نيوزيلند در نيمه دوم به دنبال خلق معجزه و رسيدن به گل پيروزی چند بار از لاک دفاعی بيرون آمد اما حريف آمريکای جنوبی قويتر از تيم منطقه اقيانوسيه در دومين حضور تاريخی اش در جام جهانی بود.
XS
SM
MD
LG