لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۲

جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی؛ هلند با پيروزی بر ژاپن به دور دوم رسيد


تيم ملی هلند با شليک سنگين و غيرقابل مهار وسلی اسنايدر يک بر صفر ژاپن را شکست داد تا با شش امتياز به دنبال آرژانتين دومين صعود کننده به مرحله ۱۶ تيم جام جهانی در گروه پنجم باشد.

در برابر تيم مقاوم ژاپن، هلند همچنان از وجود آرين روبن استفاده نکرد. در دقيقه ۵۴ به دنبال ارسال توپ رافائل فان درفارت، ضربه سر کايت را فان پرسی مهار کرد و با پاس به عقب به بيرون محوطه جريمه، شاهد سليک سهمگين وسلی اسنايدر و چرخش توپ از مشت کاواشيما، دروازه بان حريف به داخل دروازه اش بود.

اسنايدر که جايش را به آفلای داد، به عنوان بهترين بازيکن شناخته شد. آفلای بعد از ورودش با پاس عمقی الير اليا، ديگر بازيکن جانشين، با سرعتی بسيار با کاواشيما تک به تک شد، اما ضربه اش در برخورد با بدن دروازه بان به زمين برگشت.

ژاپن با يک بازی با «ديسيپلين» و دوندگی بی امان، حريفی سرسخت برای تيم ملقب به «اورانيه» بود.

آنان در نيمه نخست بازيکنانی پرتعداد در نيمه خود داشتند و هر هلندی صاحب توپ از هر طرف در محاصره بود. در اين نيمه هلند تنها با ضربه آزاد اسنايدر در دقيقه نهم ارزش شليکهايش را به رخ ژاپنيها کشيد و ضربه برگردان کايت صحنه جالبی را در مقابل دروازه ژاپن باعث شد.

ماروايک در نيمه دوم تغيير تاکتيک داد و به ارسال پاسهای عمقی از جناح چپ روی آورد تا کايت با آزادی عمل حق مانور در هر نقطه دفاعی ژاپن را داشته باشد.

در شروع اين نيمه پاس عمقی فان بومن به فان پرسی رسيد که مهاجم تيم ارسنال آن را به بالای دروازه زد. اما ديری نپاييد که اسنايدر از شگرد هميشگی اش در ضربه های پشت محوطه جريمه سود برد و هلند را به گل با ارزش رسيدن به دور دوم جام جهانی رساند.

پس از اين گل ژاپن با همه توان پيش کشيد و بی هراس حمله کرد. اين حمله ها تا سوت پايان بازی برای نارنجی پوشان نگران کننده بود.
ژاپن آسيايی در ديدار با يکی از مدعيان قهرمانی جام آفريقای جنوبی تيمی سرفراز و صاحب يک بازی حساب شده و دلاورانه بود.

در پايان وسلی اسنايدر و بارت ماروايک، سرمربی هلند از ارزش بازی ژاپن تمجيد بسيار کردند. ژاپن ۹۰ دقيقه اصول بازی درست دفاعی و حمله های زهردار را در برابر تيم نامدار اروپايی پياده کرد و اگر يک گل خورد و يک بار تا آستانه پذيرش گل دوم با فرار و ضربه ابراهيم آفلای تازه نفس پيش رفت در تمام طول مسابقه، به ويژه پس از خوردن گل ميل به تهاجم را نشان داد و هلند را بارها تا آستانه ريزش دروازه پيش برد.

هلند در حالی در پی آرژانتين با پايداری دروازه اش دومين تيم راهيافته به دور يک هشتم جام جهانی شد. اين تيم با حداکثر امتياز بايد روز ۲۴ ژوئن آخرين بازی اش را با تيم ملی کامرون در کيپ تاون انجام دهد. در همين حال ژاپن با حفظ اميدهايش برای صعود تيم دوم، بايد در رستنبورگ رو در روی تيم ديگر اروپا، دانمارک قرار گيرد. اين پيکار برای دو تيم بازی آسانی نخواهد بود.

نفوذ تماشاگر معترض به رختکن انگليسی ها

صبح روز بعد از مسابقه بدون گل انگليس با الجزاير در گروه سوم، سی ان ان گزارش داد که ورود يک طرفدار انگليسی به رختکن اين تيم با اعتراض رسمی اتحاديه فوتبال انگليس از برگزارکنندگان جام جهانی آفريقای جنوبی رو به رو شده است.

ادرين بونگتون، مديراجرايی امور باشگاهی انگليس ضمن تاييد رخداد اين مساله در پايان مسابقه ورزشگاه گرين پوينت در شهر کيپ تاون تنها به خبرنگاران گفت:«صدمه شديدی در کار نبوده است.» و از ارائه توضيح بيشتر خودداری کرد.

اما مارک ويتل، سخنگوی اتحاديه فوتبال به سی ان ان اعلام کرد:«ما از فيفا به طور رسمی خواهان رسيدگی شده ايم. مساله حالا به فيفا مربوط است و ما تصميم گيری را به فيفا واگذار می کنيم. ما تنها می توانيم اين را تاييد کنيم که شب پيش يک هوادار وارد رختکن انگليس شد و ما گزارش آن را فيفا داده ايم.»

او افزود که اين مساله از نظر قانونی قابل قبول نيست. خبرهای رسيده از انگليس حاکی از اين است که اين حادثه کمی پس از خروج پرنسسها، ويليام و هری از رختکن روی داد.

ويليام رييس اتحاديه فوتبال انگليس است و دو برادر هر دو از تماشاگران مسابقه يادشده از روی سکوها بودند. اين مساله مورد بررسی پليس آفريقای جنوبی قرار گرفته است و ضمن بررسی دوربينهای حفاظتی، همه ماموران امنيتی نيز مورد بازخواست قرار گرفته اند.
XS
SM
MD
LG