لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۵

هشدار امیر کویت درباره پیامدهای بحران قطر برای شورای همکاری خلیج فارس


پادشاه عربستان (راست) هفته گذشته با امیر کویت درباره بحران قطر در ریاض گفت وگو کرد.
پادشاه عربستان (راست) هفته گذشته با امیر کویت درباره بحران قطر در ریاض گفت وگو کرد.

شیخ صباح الاحمد الصباح الجابر الصباح، امیر کویت، که هدایت تلاش‌های میانجیگری در بحران قطر را به عهده دارد روز دوشنبه نسبت به «عواقب نامطلوب» این بحران برای شورای همکاری خلیج فارس هشدار داده است.

به گزارش الجزیره و رویترز، امیر کویت گفته است: برای نسل ما که ۳۷ سال پیش شورای همکاری خلیج فارس را بنیان گذاشت، بسیار سخت است که ببیند اختلافات ممکن است که چه عواقب نامطلوبی در پی داشته باشد.

شیخ صباح الاحمد اضافه کرده است: نزدیک به چهاردهه پیش من در تشکیل شورا مشارکت داشتم و برای من به عنوان یک رهبر آسان نیست که ساکت بنشینم و از همه توان خود برای نزدیک کردن برادارنم به یکدیگر کاری نکنم.

امیر کویت تصریح کرده است: مهم نیست که چه سختی هایی مواجه بشوم، من همه توانم رابرای میانجیگری بین برادارنم بکار خواهم گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، شیخ صباح الاحمد الصباح الجابر الصباح این اظهارات را گفت وگو با روزنامه «الجریده» مطرح کرده است.

امیر کویت برای حل بحران قطر هفته گذشته به عربستان و امارات متحده عربی سفرکرد.

در همین حال، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر نیز روز دوشنبه گفته است که دوحه به ابتکار عمل امیر کویت برای حل اختلافات با سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس پایبند است.

وی همچنین از اتهامات مطرح شده علیه کشورش انتقاد کرده است.

عربستان امارات متحده عربی وبحرین، سه عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراه مصر مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با قطر به اتهام حمایت از بنیادگرایان قطع کردند. قطر متهم است که ازگروه‌های اسلامگرا در منطقه و ایران حمایت می‌کند.

دور تازه تنش‌ اخیر بین قطر و عربستان، امارات و بحرین پس از انتشار گزارشی ازسخنان منسوب به امیر قطر درخبرگزاری دولتی این کشور آغاز شد.قطر می گوید این اظهارات جعلی است و خبرگزاری دولتی این کشور هک شده بود.

XS
SM
MD
LG