لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۹

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه کيهان ، به نقل از فرمانده سپاه پاسداران از ايجاد « فرماندهی مستقل موشکی » در این نیرو خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، محمد علی جعفری با اشاره به تغييرات ساختاری در سپاه پاسداران از تشکيل فرماندهی مستقل موشکی در سپاه خبر داده ، و گفته که ممکن است يک فرماندهی مستقل به منظور تقويت ساختار و فعاليت بخش موشکی در سپاه ايجاد شود.


به نوشته کيهان ، فرمانده سپاه پاسداران با اعلام تغيير در ساختار موشکی سپاه در عین حال گفته که تشکيل فرماندهی مستقل موشکی پس تأييد رهبر جمهوری اسلامی که فرماندهی کل قوا را بر عهده دارد ، انجام می شود.


اين روزنامه ، همچنين از ادغام بسيج در نيروی زمينی سپاه پاسداران خبر داده ، و نوشته « ايجاد ۸ بخش در سراسر کشور و ادغام نيروی مقاومت بسيج در نيروی زمينی سپاه هم جزو تغييراتی است که به زودی رخ خواهد داد. »


«تغییر آرایش یا تغییر دکوراسیون»


روزنامه اعتماد ملی ، سرمقاله و يک گزارش تحليلی از وزن‌کشی و رقابت داخلی جناح حاکم بر ايران در جريان انتخاب هيات‌رئيسه مجلس هشتم را در شمار سه شنبه خود منتشر کرده ، و با طرح اين پرسش که حضور علی لاريجانی به جای غلامعلی حداد عادل در جايگاه رئيس مجلس هشتم، « تغييرآرايش است يا تغيير دکوراسيون » ، از احتمال جناح بندی های جديد سخن گفته است.


اين روزنامه نوشته « اصولگرايانی که در چند انتخابات گذشته تغيير آرايش داشته‌اند اينک با انتخابات رئيس جديد مجلس نشان داده‌اند که تصميم دارند حداقل دکوراسيون اصولگرايی خود را تغيير دهند. »


اعتماد ملی در عين حال پيش بينی کرده که مجلس هشتم در تحولا‌ت سياسی پيش‌رو به‌ويژه تا انتخابات رياست‌جمهوری سال آينده کانونی خبرساز خواهد بود.


نارضایتی پرستاران


روزنامه تهران امروز ، نارضايتی پرستاران از دريافت سهام به جای مطالبات معوقه را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه دبيرکل خانه پرستار از عدم توجه مسوولان وزارت بهداشت در پرداخت معوقه‌های پرستاران گلايه کرده ، و هشدار داده که ادامه چنين روندی می‌تواند منجر به بروز اعتراضات جامعه پرستاری شود.


تهران امروز با اشاره به موضوع پرداخت سهام به پرستاران در قبال مطالبات آنان از سوی دولت ، به نقل از محمد شريفی مقدم نوشته « عدم پرداخت مطالبات و معوقه‌های پرستاران مانند حق مسکن ، کارانه ، مابه‌التفاوت حق نوبت کاری ، و سختی کار که مربوط به سال‌های ۸۵ و ۸۶ می‌شود ، انگيزه خدمت را از پرستاران گرفته است. »


دبيرکل خانه پرستار همچنين تاکيد کرده « اين موضوع نه تنها با استقبال جامعه پرستاری مواجه نشده ، بلکه باعث تنش در بين پرستاران شده است.»


انفجار یک خودرو در غرب تهران


روزنامه سرمايه از انفجار يک خودرو در غرب تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، در اين انفجار که عصر دوشنبه روی داد يک خودرو سواری در غرب تهران منفجر شد که در اثر انفجار خودرو مورد نظر به کلی منهدم ، و شيشه ساختمان های اطراف نيز شکسته شد.


سرمايه نوشته که يک منابع آگاه از بازداشت يک نفر توسط نيروهای امنيتی در اين خصوص خبر داده ، و گفته « اين حادثه هيچ گونه تلفات جانی نداشته است».


به نوشته اين روزنامه مقامات مسئول از اعلام جزئيات بيشتری در خصوص انفجار اين خودرو در تهران ، و اعلام هويت فرد بازداشت شده خودداری کرده اند.


شرط وزارت ارشاد برای خبرگزاری ایلنا


روزنامه آفتاب يزد ، خبر داده که به دنبال صدور حکم رفع توقيف از خبرگزاری کار ايران ، ايلنا از سوی دادگاه ، مسئولان وزارت ارشاد اسلامی برای فعاليت مجدد اين خبرگزاری شرط تعيين کرده اند.


به نوشته اين روزنامه ، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی گفته است « بازگشايی ايلنا منوط به موافقت هيئت نظارت بر خبرگزاری‌های غيردولتی است. »


آفتاب یزد ، به نقل از عليرضا ملکيان نوشته است : از آن جايی که مديرعامل ايلنا استعفا داده بوده است قطعاً بايد مدير عامل جديد معرفی شود ، و بعد از اينکه اين موضوع يعنی تعيين مدير عامل جديد در هيئت نظارت بر خبرگزاری‌های غيردولتی ، مطرح و مديرعامل جديد تاييد شد ، اين خبرگزاری می‌تواند آغاز به کار کند. »


خبرگزاری کارايران ، ايلنا ،يک سال پيش با شکايت چند نهاد دولتی و از جمله وزارت کار از سوی مقامات قضايی توقيف شد ، اما پس از برگزاری جلسات محاکمه آن چند روز قبل دادگاه حکم رفع توقيف این خبرگزاری را صادر کرد.


XS
SM
MD
LG