لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه رسالت ، به نقل از وزير بهداشت از برخورد انتظامی با پزشکان خبر داده ، و نوشته « تخلف پزشکان از تعرفه‌های دولتی بخش خصوصی برخورد انتظامی در پی دارد. »


اين روزنامه ، از قول کامران باقری لنکرانی نوشته « تعرفه‌هايی که دولت برای خدمات پزشکی بخش خصوصی اعلام کرده بر اساس قانون تعزيرات است ، چنين اقدامی در سال‌های ۸۴ و ۸۵ هم سابقه داشته است و اگر پزشکان از اين تعرفه‌ها عدول کنند وارد فاز برخورد انتظامی می‌شويم. »


به نوشته رسالت ، وزير بهداشت ضمن هشدار به پزشکان گفته است « ملاک قانون از اين پس تعرفه‌هايی است که دولت اعلام کرده ، البته ما علاقه نداريم وارد برخوردهای صرفا انتظامی شويم ،‌ همه بايد طبق قانون عمل کنيم ، اين سرفصلی است که می‌توانيم نظام‌مندی بهتری را در حوزه سلامت شاهد باشيم ، البته هنوز با دوستان نظام پزشکی در حال مذاکره هستيم تا اين تعرفه‌های دولتی را مورد توجه قرار دهند ، اما اگر تخلف باشد کم کم وارد فاز انتظامی هم می‌شويم.»


ورود سولانا به تهران


روزنامه تهران امروز از ورود خاوير سولانا به تهران خبر داده ، و از قرار گرفتن راه حل های جديد روز ميز مذاکرات هسته ای خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، خاوير سولانا ، رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا جمعه شب عازم تهران شد تا به‌زعم خود روند جديدی را برای حل مشکل غرب با مساله هسته‌ای ايران ايجاد کند.


تهران امروز با اشاره به اين که « ترکيب هيات همراه سولانا اعلام نشده ، اما پيش از اين گفته شده بود نمايندگان کشورهای گروه ۱+۵ به استثنای آمريکا در مذاکرات درباره بسته پيشنهادی در تهران شرکت خواهند داشت » نوشته است : قرار است سولانا شنبه و يک شنبه ملاقات‌هايی را با مقامات ايرانی درباره پرونده هسته ای داشته باشد.


این روزنامه همچنین خبر داده که « سولانا قرار است در اين سفر بسته پيشنهادی جديد گروه ۱+۵ را به صورت رسمی به تهران ارائه کند. »


تغییر در 10 استانداری


روزنامه اعتماد از تغيير احتمالی ۱۰ تن از استانداران کشور خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از منابع خبری نزديک به دولت ،نوشته « عدم اجرای مصوبات سفرهای استاني رئیس جمهوری اسلامی » و « برخی ضعف های اجرايی » از دلايل برکناری مديران اجرايی استان ها عنوان شده است.


به نوشته اعتماد « زمزمه تغيير در استانداری ها از زمان برکناری مصطفی پورمحمدی ، و شروع به کار مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور آغاز شده است. »


بازداشت تعدادی از معترضان در تهران


روزنامه سرمايه ، از تجمع اعتراض آميز در مقابل پارک ملت تهران خبر داده ، و نوشته « تجمع کنندگانی که بدون مجوز قانونی و در مقابل پارک ملت اقدام به برگزاری تجمع کرده بودند ، با دخالت نيروی انتظامی و بازداشت تعدادی از ايشان متفرق شدند.»


به نوشته اين روزنامه « برخی تجمع کنندگان درباره چگونگی اطلاع از برگزاری اين تجمع گفته اند که از طريق ايميل و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان از اين تجمع مطلع شده بودند. »


سرمايه تعداد تجمع کنندگان را ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر اعلام کرده ، و نوشته که خبرگزاری نزديک به دولت فارس تجمع کنندگان را « تعدادی از اراذل و اوباش » معرفی و ادعا کرده که اين افراد«پيش از ظهرديروز به دعوت شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب و لس آنجلسی در مقابل پارک ملت تجمع غيرقانونی برگزار کرده اند. »


مسمویت 136 دانشجو در همدان


روزنامه کيهان خبر داده که غذای مسموم ۱۳۶ دانشجوی پزشکی همدان را روانه بيمارستان کرده است.


به نوشته اين روزنامه ،۸۱ نفر از دانشجويان مسموم ، توسط آمبولانس های اورژانس و ۵۵ نفر ديگر نيز توسط وسايل نقليه شخصی به بيمارستان های « فرشچيان » ، « مباشر »، « اکباتان »، « بعثت » و « تامين اجتماعی » شهر همدان منتقل شده اند.


کيهان دانشجويان مسموم شده را از دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی همدان معرفی کرده است.


XS
SM
MD
LG