لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۱

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، خروج دارايی برخی از بانک های ايرانی از اروپا را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه « تعدادی از بانک های دولتی ايران دارايی های خود را از بانک های اروپايی خارج کردند در اين ميان بانک سپه بيش از ۲ ميليارد دلار از دارايی های خود را از بانک های اروپايی خارج کرده است. »


اعتماد در ادامه نوشته « ساير بانک ها همچون بانک صادرات نيز که از جمله بانک های فعال در خارج از ايران است و ۲۲ شعبه در خارج از ايران دارد برای خروج بخشی از دارايی های خود از بانک های اروپايی دست به کار شده است.اين موضوع در خصوص ساير بانک های دولتی نظير بانک ملی و بانک ملت نيز صادق است. »


طرح امنيت اجتماعی تشديد می شود


روزنامه کارگزاران ، با انتشار گزارشی از مراسم توديع احمدرضا رادان و معارفه عزيزاله رجب زاده با پرداختن به سوابق فرمانده جديد نيروی انتظامی تهران از شديد تر شدن طرح های نيروی انتظامی در پايتخت خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه فرمانده جديد انتظامی تهران روز گذشته در مراسم معارفه خود گفته « پس از اين اجرای طرح های امنيت اجتماعی و اخلاقی و طرح های ديگر نيروی انتظامی شديد تر و قوی تر انجام می شود. »


اين روزنامه درباره سوابق عزيزاله رجب زاده نيز نوشته « او پيش از اين از طريق کميته‌های انقلاب وارد پليس شد و پس از مدتی با در اختيار گرفتن تيپ يگان‌ويژه در تهران و گسترش آن در کشور ، فرماندهی يگان‌ويژه پاسداران که خود موسس اصلی آن محسوب می‌شد را برعهده گرفت. »


به گزارش کارگزاران « يکی از وظايف اصلی يگان‌های ويژه، برخود با تجمعات و ورود به حوادث و اتفاقات حاد است که احتياج به نيرويی تند و پرقدرت وجود دارد.»


کاهش سهميه بندی بنزين از بهار


روزنامه جام جم ، از قول رييس ستاد مديريت حمل ونقل و مصرف سوخت کشور از قطعی بودن کاهش سهميه بندی بنزين خودرو ها از ابتدای سال ۸۸ خبر داد.


اين روزنامه از قول محمد رويانيان نوشته « من با منطق وزارت نفت مبنی بر ثابت مانده ۱۲۰ ليتر بنزين در ماه مخالفم و نظر رييس جمهور هم مانند من بر کاهش سهميه است. »


به نوشته اين روزنامه رويانيان همچنين گفته « با کاهش سهميه به ۸۰ ليتر در ماه ما از سال۸۸ به سمت تغيير سهميه‌ها پيش خواهيم رفت ؛ چرا که راهی غير از اين نداريم و پس از آن بايد به سمت واقعی شدن قيمت‌ها گام برداريم. »


توقيف يک کشتی توسط سپاه


روزنامه کيهان ، از توقيف يک فروند کشتی در اطراف جزيره سيرک خبر داده و از قول يک منبع آگاه در سپاه پاسداران نوشت: اين کشتی به نام « درگاهان » را يگان نيروی دريايی سپاه روز ۱۹ مهرماه جاری توقيف کرده است.


اين روزنامه بدون اشاره به اين که اين کشتی متعلق به چه کشوری است از قول منبع خبری خود نوشته « اين کشتی از مدت ها قبل اقدام به قاچاق سوخت می کرده و تاکنون ميليونها ليتر سوخت قاچاق را در آبهای آزاد به فروش رسانده است. »


«چادر باید مشکی باشد»


روزنامه اعتماد ملی ، انتقاد يکی از مراجع تقليد از وضعيت حجاب در کشور را مورد توجه قرار داده و از قول وی نوشته « مسلمانانی که از کشورهای مسلمان به ايران می‌آيند از وضعيت حجاب بعضی از بانوان در ايران اظهار تعجب می‌کنند و آن را خلا‌ف تصورات خود می‌دانند. »


به نوشته اين روزنامه آيت الله صافی گلپايگانی با اشاره به اين که « حفظ حجاب با چادر حجاب واقعی است » گفته : اينکه چادر متحد الشکل و مشکی باشد ، بسيار اهميت دارد. متأسفانه کاری می‌کنند که هر کسی يک رنگی درست کند و بپوشد که اين عين زينت است و بعد از آن، کار به اين حد متوقف نخواهد شد.


به نوشته اعتماد ملی اين مرجع تقليد پوشيدن حجابی غير از چادر و شاغل بودن زنان در بيرون از خانه را جابجايی و پايين آوردن ارزش ها دانسته است.


XS
SM
MD
LG