لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۷

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه سرمايه ، خبر داده که طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش به طور رسمی و با امضای ۲۲ نماينده به هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی ارايه شده است.


اين روزنامه از قول سيد حسن نقوی که خود زمانی مدير کل دفتر آموزش و ارتقای مهارت های حرفه ای وزارت آموزش و پرورش بود ، نوشته « حتی حضور يک روز آقای علی احمدی در آموزش و پرورش را اگر چه فردی توانمند ، خوب و انقلابی است اما خسارت به آموزش و پرورش می دانم چرا که برای هدايت آموزش و پرورش مناسب نيست. »


به نوشته سرمايه « موارد استيضاح وزير آموزش و پرورش همان موارد مطرح شده در طرح استيضاح قبلی است و بحث مديران ارشد آموزش و پرورش که سابقه آموزش و پرورشی ندارند ، در طرح جديد استيضاح پررنگ تر شده است.»


«محصولی،در فراکسیون اصولگرایان رای نیاورد»


روزنامه اعتماد ، رای اندک نمايندگان فراکسيون اکثريت مجلس به صادق محصولی وزير پيشنهادی کشور را مورد توجه قرار داده ، و نوشته « روز یک شنبه فراکسيون اصولگرايان مجلس برای تصميم گيری درباره وزير پيشنهادی کشور تشکيل جلسه داد و از جمع ۱۴۷ نماينده حاضر ، محصولی تنها ۶۸ رای موافق را کسب کرد. »


به نوشته این روزنامه « از مجموع اصولگرايان مجلس که اکثريت را در دست دارند ۵۸ نفر مخالف وزارت وی بودند و ۲۱ نفر نيز نظر ممتنع داشتند. »


اعتماد همچنین به نقل از علی مطهری يکی از نمايندگان فراکسيون اکثريت و مخالف وزارت کشور صادق محصولی ، نوشته « ممکن است فراکسيون درباره ارائه نتيجه اين آرا رضايت نداشته باشد ولی اگر فضايی که در جلسه امروز فراکسيون برقرار بود ، در جلسه رای اعتماد نيز حاکم باشد ، قطعاً محصولی نمی تواند از مجلس رای بگيرد.»


به گزارش این روزنامه « ثروت زياد صادق محصولی ، حضور وی در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد و پرونده های او در کميسيون اصل ۹۰ مجلس ، موضوعی است که نمايندگان مجلس را برای دادن رای اعتماد به محصولی دچار ترديد کرده است. »


«همکاری شبانه بسيج با نيروی انتظامی»


روزنامه کيهان ، اظهارات فرمانده نيروی انتظامی تهران درباره همکاری نيروهای بسيج با ماموران انتظامی را منعکس کرده ، و نوشته « با هماهنگی های به عمل آمده نيروهای بسيجی در ماموريت های پس از ساعت ۲۴ به کمک نیروی انتظامی می آيند. »


اين روزنامه از قول عزيزالله رجب زاده نوشته « نيروهای بسيجی به طور کامل هماهنگ با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خواهند بود و به طور مستقيم از اين فرماندهی دستورات لازم خود را خواهند گرفت. »


به گزارش کيهان فرمانده نیروی انتظامی تهران همچنین گفته « همکاری نيروهای بسيج با ناجا در گذشته نيز تجربه شده است اما در اين مقطع اين همکاری بيش از گذشته است. »


رجب زاده در عين حال تاکید کرده « از آن جا که اين نيروها تنها بحث گشت زنی و ايست و بازرسی ها در سطح شهر را به عهده دارند مشکلی پيش نخواهد آمد. »


عقب نشينی شرکت ملی گاز


روزنامه جام جم ، از عقب نشينی شرکت ملی گاز از اطلاعيه هشدار آميز قطع گاز شهروندان درصورت مصرف زياد خبر داده ، و نوشته « شرکت ملی گاز اعلام کرده که اختياری برای قطع گاز مصرف کنندگان ندارد. »


رييس روابط عمومی شرکت گاز به این روزنامه گفته « شرکت گاز به منظور بازدارندگی و مديريت مصرف برای توزيع عادلانه گاز بين همه مردم اطلاعيه هشدار به مشترکان پرمصرف را صادر کرد و ما اختياری برای قطع گاز نداريم. »


به گزارش جام جم ، حسين ربيعيان گفته « اين اطلاعيه صرفا يک هشدار بوده تا مردم نسبت به صرفه جويی در مصرف گاز اقدام کنند و يک عمل پيشگيرانه محسوب می شود. »


جام جم تاکید کرده که واکنش افکار عمومی و مصرف کنندگان به انتشار اطلاعيه هشدار آميز اول هفته جاری شرکت ملی گاز ، سبب عقب نشینی و توضيحات مسولان اين شرکت شده است.


واکنش یک مقام امنیتی به اعتراض دانشجویان زاهدان


روزنامه جمهوری اسلامی ، خبر داده که رييس پليس اطلاعات و امنيت استان سيستان و بلوچستان علت تحصن و اعتراضات هفته گذشته دانشجويان دانشگاه زاهدان را « خودزنی يک دانشجو » اعلام کرده است.


به نوشته اين روزنامه ، سرهنگ مسعود حيدری با رد ضرب و شتم دانشجويان توسط افراد ناشناس ، ادعا کرد « پس از بررسی های اطلاعاتی و ملاقات حضوری ماموران با دانشجوی مجروح که در بيمارستان امام علی شهرستان زاهدان بستری بود مشخص شد نامبرده پس از تهيه اسپری بی حس کننده ليدوکائين از داروخانه و يک قبضه چاقو در مراجعت به خوابگاه اقدام به خودزنی نموده و شکم خود را دريده است .»


به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی ، اين مقام اطلاعاتی استان سيستان و بلوچستان همچنين علت درگيری ديگری که موجب مجروح شدن چند دانشجو در دانشگاه زاهدان شد را « اختلافات خانوادگی » خوانده است.


به نوشته این روزنامه « تجمع دانشجويان دانشگاه زاهدان در ابتدا با اعتراض ۳۰۰ دانشجو به نبود امنيت در فضای دانشگاه آغاز شد ، اما پس از مجروح شدن يک دانشجو با تجمع ۲۰۰۰ دانشجوی دختر و پسر دنبال شد. »


XS
SM
MD
LG