لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۰

مایک پنس برای حضور در رای گیری سنا سفر خود را به خاورمیانه به تعویق انداخت


مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا
مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا

گزارش ها حاکی است که مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا برای حضور در جلسه رای گیری سنا درباره لایحه مالیاتی سفر خود را به منطقه خاورمیانه به دی ماه موکول کرده است.

مقام های بلندپایه کاخ سفید روز دوشنبه ۲۷ آذرماه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند، مایک پنس سفر خود را به ۲۴ دیماه موکول می کند تا بتواند احتمالا در رای گیری سنا در روز سه شنبه شرکت کند.

طبق این گزارش قرار بود که مایک پنس شامگاه سه شنبه ۲۸ آذرماه به خاورمیانه سفر کند.

مقام های کاخ سفید که نخواسته اند نامشان فاش شود، گفته اند به دلیل این که مشخص نیست که چه زمانی اعضای سنا لایحه مالیاتی را به رای می گذارند،این موضوع برنامه سفر آقای پنس را تحت تاثیر قرار داده است.

جمهوریخواهان برای تصویب لایحه مالیات نیازمند ۵۱ رای در سنا هستند و حضور معاون اول رییس جمهوری در این نشست باعث خواهد شد در صورتی که آرای موافقان و مخالفان مساوی باشد آقای پنس با رای خود به تصویب این لایحه کمک کند.

به گزارش «سی بی اس» الیسا فارا، رییس دفتر مایک پنس گفته است: از آنجا که تصویب لایحه مالیاتی که به صورت تاریخی میزان مالیات ها را کاهش می دهد، یک دستاورد مهم برای دولت ترامپ محسوب می شود و کمکی برای میلیون های آمریکایی سخت کوش خواهد بود، معاون اول رییس جمهوری خود را متعهد می داند که شاهد نهایی شدن آن باشد.

وی اضافه کرده است: معاون اول رییس جمهوری در ماه ژانویه به اسرائیل و مصر سفر خواهد کرد.

قرار بود آقای پنس در اواخر آذر ماه به مصر، اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر کند، و از جمله با مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. اما به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن اورشلیم (بیت‌المقدس) مقام های تشکیلات خودگردان فلسطینی می گویند، محمود عباس در جریان سفر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه، با او دیدار نخواهد کرد.

این در حالی است که نبیل شعث، مشاور ارشد محمود عباس و از مقام‌های ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی، به «تایمز اسرائیل» گفته بود، «ما قصد نداریم روابط خود با آمریکا را قطع کنیم. هدف ما اعتراض به اقدام آقای ترامپ است».

XS
SM
MD
LG