لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۳

پنتاگون برای حفاظت از سفارت آمریکا از استقرار نیروهای بیشتر در بغداد خبر داد


سنتکام از استقرار نیروهای ویژه در بغداد برای تقویت امنیت سفارت آمریکا خبر داده است.
سنتکام از استقرار نیروهای ویژه در بغداد برای تقویت امنیت سفارت آمریکا خبر داده است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز سه شنبه ۱۰ د‌ی‌ماه اعلام کرد که ایالات متحده نیروهای بیشتری برای محافظت از سفارت خود در بغداد مستقر خواهد کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام این موضوع، از دولت عراق خواسته است كه به حفاظت از پرسنل آمریکایی کمک كند.

در بیانیه مارک اسپر آمده است: ما اقدامات لازم برای اطمینان از محافظت از امنیت شهروندان آمریکایی، پرسنل نظامی و دیپلمات‌ها در کشور (عراق) و اطمینان از حق دفاع از خود را انجام دادیم.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرده است: ما مانند همه کشورها، برای حفاظت از پرسنل خود بر کمک های کشور میزبان متکی هستیم و ما از دولت عراق می خواهیم تا مسئولیت‌های بین المللی خود را در این زمینه انجام دهد.

به دنبال حمله آمریکا به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه، روز سه شنبه هزاران نفر در اعتراض به این حملات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و به آن حمله کردند.

تجمع‌کنندگان که پرچم‌های نیروهای حشد الشعبی، نیروهای بسیج مردمی، را در دست داشتند، به ساختمان سفارت یورش بردند. گزارش ها حاکی است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تجمع کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا هم می‌گوید، کلیه پرسنل سفارت آمریکا در عراق در سلامت کامل بسر می‌برند و برنامه‌ای برای تخلیه آنها ندارد.

در همین حال، یک سخنگوی نظامی ائتلاف بین المللی ضد گروه حکومت اسلامی، داعش، تصاویری از بالگرد آپاچی بر فراز سفارت ایالات متحده در بغداد منتشر کرده است که مُنَور شلیک می‌کنند.

شبکه «سی‌ان‌ان» هم می‌گوید، هنوز تظاهر کنندگان مقابل سفارت آمریکا در بغداد حضور دارند.

طبق این گزارش، تظاهرکنندگان اکثرا اعضای شبه نظامیان مورد حمایت ایران هستند که توانسته‌اند به راحتی وارد منطقه سبز بشوند.

سی‌ان‌ان به نقل از پنتاگون گزارش داد، ۱۰۰ نیروی ویژه آمریکایی از کویت اعزام و وارد سفارت آمریکا در بغداد شده‌اند.

فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام هم در توئیتی از استقرار تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در بغداد برای تقویت امنیت سفارت آمریکا خبر داده است.

XS
SM
MD
LG