لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۱

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «اعزام ۱۴ هزار نیرو به خاورمیانه» را رد کرد


دونالد ترامپ در جمع نیروهای ارتش آمریکا در پایگاه بگرام در افغانستان، در جریان سفر ناگهانی به این کشور؛ ۲۸ نوامبر
دونالد ترامپ در جمع نیروهای ارتش آمریکا در پایگاه بگرام در افغانستان، در جریان سفر ناگهانی به این کشور؛ ۲۸ نوامبر

سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، گزارش وال‌استریت‌جورنال مبنی بر وجود طرحی برای اعزام ۱۴ هزار نیروی تازه‌نفس ارتش ایالات متحده به خاورمیانه را رد کرده‌است.

روزنامه وال‌استریت‌جورنال ۱۳ آذر ماه به نقل از مقام‌های آمریکایی گفته بود دولت دونالد ترامپ «برای مقابله با تهدیدهای ایران در حال بررسی اعزام ۱۴ هزار نیروی بیشتر» به منطقه خاورمیانه است.

بنا بر این گزارش برای انجام چنین اقدامی باید دست‌کم ۱۰ فروند کشتی جنگی و دیگر جنگ‌افزارها و ادوات نظامی به غرب آسیا فرستاده شود.

اما ساعاتی پس از انتشار این گزارش آلیسا فرح، سخنگوی پنتاگون، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته «این گزارش وال‌استریت‌جورنال اشتباه است».

خانم فرح افزوده «ایالات متحده قرار نیست برای مقابله با ایران ۱۴ هزار نیرو به خاورمیانه بفرستد».

سخنگوی پنتاگون در توئیت دیگری خطاب به سناتور جاش هالی، تاکید کرده گزارش نشریه وال‌استریت‌جورنال «اشتباه» است و قرار نیست اعزام نیرو انجام شود.

آلیسا فرح در رد این گزارش حتی سومین توئیت را نیز منتشر کرده‌است.

سناتور هالی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود «منتظر هستم تا فردا در کمیته نیروهای مسلح سنا، بشنوم چرا پنتاگون ظاهرا تصمیم به اعزام ۱۴ هزار نیروی بیشتر به خاورمیانه گرفته است؛ آن‌هم پس از اعزام ۱۴ هزار نیرو که امسال انجام شده‌است».

این سناتور جمهوری‌خواه، در توئیت خود این پرسش را نیز مطرح کرده بود که «آیا پنتاگون آماده یک جنگ زمینی می‌شود؟».

تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده در ماه‌های گذشته، پس از خروج دولت ترامپ از توافق اتمی، حملاتی که در آب‌های جنوبی ایران علیه کشتی‌های تجاری خارجی و نیز تاسیسات نفتی عربستان انجام شد، همچنین سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه، اقدامات متقابل ایالات متحده و دیگر مسائل، رو به فزونی‌ست.

همزمان با این تنش‌ها اما اوضاع داخلی در عراق و لبنان، کشورهایی که جمهوری اسلامی متحدان نزدیکی در آن‌ها دارد نیز تغییرات چشم‌گیری کرده‌است.

عراق صحنه اعتراضات و خشونت‌های شدیدی‌ست و لبنان نیز هفته‌هاست محل تجمعات علیه ساختار سیاسی حاکم شده‌است.

در خود ایران هم اعتراضات گسترده پس از گرانی بنزین و برخورد شدید نیروهای امنیتی، در عین حال که جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه کل اینترنت کشور را قطع کرد، صدها کشته برجای گذاشته‌است.

توئیتر، وال‌استریت‌جورنال/ت/خ
XS
SM
MD
LG