لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۴

آمریکا میلیون‌ها دلار خرج تحقیق در مورد «یوفو» کرده‌است


این پدیده نوری عجیب در سال ۲۰۰۹ بر فراز یک پایگاه نظامی در نروژ رصد و تصویربرداری شده‌است
این پدیده نوری عجیب در سال ۲۰۰۹ بر فراز یک پایگاه نظامی در نروژ رصد و تصویربرداری شده‌است

وزارت دفاع آمریکا در سال‌های گذشته بیست میلیون دلار خرج تحقیق در خصوص «یوفو»ها یا «اشیا ناشناس پرنده» کرده‌است.

به گزارش رادیو همگانی ایالات متحده، ان.پی.آر، یک «برنامه سری» در پنتاگون وجود دارد که گزارش‌های مربوط به حوادث مرتبط با یوفو ها را بررسی می‌کند. از جمله این موارد، اظهارات یک خلبان ارتش آمریکا مبنی بر مشاهده اشیا پرنده‌ای است که «قوانین فیزیک را نقض کرده‌اند.»

ویدوئویی که از این پرونده در وب‌سایت نیویورک‌تایمز منتشر شده، یک شئی مدور را در آسمان نشان می‌دهد. این ویدئو از کابین یک جت جنگنده اف-۱۸ نیروی دریایی فیلمبرداری شده است. صدای در پس زمینه این ویدئو می‌گوید: «به این نگاه کن! می‌چرخد!».

این برنامه سری پنتاگون «برنامه شناسایی تهدیدهای پیشرفته هوایی» نام داشت و هر چند گفته شده که عمر آن در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید، اما نیویورک تایمز می‌نویسد که ممکن است هنوز بخش‌هایی از آن در حال فعالیت باشد.

به گزارش نشریه پولیتیکو، هری رید، سناتور دمکرات در سال ۲۰۰۹ بودجه این برنامه را به تصویب کنگره آمریکا رسانده بود.

هری رید به نیویورک تایمز گفته‌است که از این کار شرمگین یا خجالت‌زده نیست. او می‌گوید: «فکر می‌کنم این یکی از کارهای خوبی بود که در زمان خدمتم در کنگره آمریکا انجام دادم. این کاری بود که کسی قبلا انجامش نداده بود».

به گزارش روزنامه واشینگتن‌پست، این ۲۲ میلیون دلار خرج «جمع آوری و تحلیل تهدیدات غیر معمول هوایی» از هواپیماهای پیشرفته ساخت رقبای آمریکا تا پهپادهای تجاری و «مواجه با فضایی‌ها» شده است.

به گزارش پولتیکو، یکی از دلایل پنتاگون برای اختصاص بودجه به این برنامه، شناسایی فناوری‌های تازه هوایی و فضایی به‌خصوص فناوری‌های چین و روسیه بوده است.

XS
SM
MD
LG