لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

وکیل پیشین ترامپ اتهام‌های مالی انتخاباتی را پذیرفت


مایکل کوهن
مایکل کوهن

مقام‌های آمریکایی می‌گویند وکیل پیشین دونالد ترامپ که سال‌ها برای او کار می‌کرد، توافق کرده اتهامات مالی انتخاباتی و برخی دیگر اتهام‌های واردشده را بپذیرد.

مایکل کوهن روز ۲۱ اوت، برابر با ۳۰ مرداد به وقت آمریکا این اتهامات را پذیرفته‌است؛ در همان روز هیئت منصفه دادگاهی در ایالات متحده، پل منافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی آقای ترامپ را در هشت مورد از ۱۸ مورد اتهام بانکی و مالیاتی، گناهگار اعلام کرد.

ماموران پلیس فدرال آمریکا،‌ اف‌بی‌آی، اواخر فروردین ماه به دفتر مایکل کوهن هجوم برده و شماری از اسناد و مدارک را با خود برده بودند. در همان زمان ترامپ اقدام اف‌بی‌آی را «ورود با استفاده از زور» به دفتر وکیل خود توصیف کرده و گفته بود اقدامات رابرت مالر، بازرس ویژه پرونده «دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» و تیم او، تصفیه حساب سیاسی است و «این وضعیت شرم‌آور است».

پرونده مربوط به وکیل دونالد ترامپ توسط دادستانی منهتن آمریکا هدایت شده، هرچند گزارش‌ها حاکی‌ست از جریان تحقیقات مربوط روسیه توسط رابرت مالر، بازرس ویژه وزارت دادگستری، نشات گرفته‌است.

رابرت مالر، رئیس پیشین پلیس فدرال آمریکا در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ است و سال گذشته از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده مامور شد تا به‌عنوان بازرس ویژه به اتهام‌های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، رسیدگی کند.

مقام‌های روسیه اتهام‌های دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند، و رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز بارها موضوع «تبانی» ستاد انتخاباتی‌اش با روسیه را رد کرده و در عین حال پرونده فعلی را «تصفیه حساب» سیاسی توصیف کرده‌است.

اتهاماتی که آقای کوهن پذیرفته البته ارتباطی با پرونده روسیه ندارد، و در واقع مربوط به قوانین انتخاباتی ایالات متحده و پرداخت -به اصطلاح- «حق‌السکوت» به زنانی که مدعی هستند با ترامپ «رابطه» داشتند، می‌شود.

چنانچه این «حق‌السکوت‌ها» در سال ۲۰۱۶ و در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا پرداخت شده، بنا بر قوانین فدرال باید به‌صورت عمومی گزارش داده می‌شد، و اگر آقای ترامپ دستور به پرداخت این پول‌ها داده باشد ولی این موضوع را به‌شکل عمومی گزارش نداده باشد، این موضوع ممکن است از نظر قوانین فدرال جرم به‌شمار برود.

اروپای آزاد، رادیو فردا|ت.ت|خ.ک
XS
SM
MD
LG