لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۷

مقام ارشد کرملین: ولادیمیر پوتین به ایران سفر می‌کند


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه

خبرگزاری تاس روسیه از قصد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور برای سفر به ایران خبر داده‌است.

خبرگزاری رویترز نیز روز پنج‌شنبه (۲۰ مهر) با انتشار این خبر به نقل از تاس، نوشته که آقای پوتین اواخر سال جاری میلادی به تهران سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اواخر سال جاری میلادی که زمان دقیق آن اعلام نشده، نشست سه‌جانبه‌ای با حضور سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته یوری اوشاکف، دستیار کاخ کرملین بدین ترتیب، رئیس جمهوری روسیه علاوه بر حسن روحانی، با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا نیز با انتشار این خبر نوشته که نخستین نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و آذربایجان، اوت ۲۰۱۶ در باکو برگزار شد.

در این نشست، رئیس جمهور روسیه با حسن روحانی و الهام علی‌اف، رئیسان جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در مورد همکاری مشترک در زمینه اقتصادی، امنیت منطقه و ایجاد راهگذر ترابری شمال-جنوب مذاکره کرد.

خبرگزاری فارس نیز نوشته که رئیس جمهور روسیه آخرین بار سال ۲۰۱۵ میلادی به منظور شرکت در نشست سران صادرکنندگان گاز جهان به ایران سفر کرده بود.

وی در این سفر با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

ایران و روسیه در برخی سیاست‌های منطقه‌ای در جبهه واحدی قرار دارند و در حال حاضر هر دو با حمایت از نیروهای حامی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در جنگ داخلی این کشور شرکت دارند.

در روزهای اخیر نیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به ایران سفر کرده و با حسن روحانی و رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرده بود.

XS
SM
MD
LG