لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۳

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روسیه؛ کاهش محدودیت‌ها در برخی از کشورهای اروپایی


یک کادر بیمارستانی در مسکو
یک کادر بیمارستانی در مسکو

روسیه روز شنبه بیشترین شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است. در همین حال در برخی از کشورهای اروپایی نیز محدودیت‌های مربوط به بیماری همه‌گیر را کاهش داده‌اند.

روسیه اعلام کرده است که تاکنون ۱۲۵ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌ا‌‌ند.

آسوشیتدپرس می‌گوید، احتمالا تعداد مبتلایان در روسیه بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است، به این دلیل که در این کشور همه شهروندان تست کرونا نداده‌اند.

خبرگزاری های روسیه روز شنبه گزارش دادند نتیجه تست کرونای سه هزار نفر از ۱۰ هزار نیروی کار شاغل در یک میدان گازی در شمال شرقی روسیه مثبت بوده است.

شهردار مسکو هم هفته جاری گفته بود که مقام‌های مسئول در حال مکان یابی برای بیمارستان‌های موقت در این شهر برای مقابله با بیماری کرونا هستند.

تعدادی از مقام‌های بلندپایه روسیه از جمله میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر این کشور به این بیماری همه‌گیر مبتلا شده‌اند.

پاکستان هم روز شنبه از تایید یک هزار و ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده است. شمار مبتلایان در پاکستان به طور رسمی ۱۸ هزار نفر اعلام شده است.

در اسپانیا همزمان با کاهش تدریجی محدودیت مربوط به ویروس کرونا اعلام شد که پوشیدن ماسک در اماکن عمومی اجباری خواهد شد.

نخست وزیر اسپانیا گفته است شش میلیون ماسک در ایستگاه‌های حمل و نقل شهر توزیع خواهد شد و هفت میلیون دیگر در اختیار مقام های محلی قرار می گیرد.

روز شنبه افراد بزرگسال پس از هفت هفته قرنطینه اجازه یافتن برای ورزش کردن بیرون بروند. هفته گذشته قرنطینه و مقررات منع آمد و شد برای افراد زیر ۱۴ سال لغو شده بود.

کمیسر ویژه ایتالیا برای مبارزه کرونا نیز گفته است کاهش تدریجی برخی از محدودیت پس از دو ماه از دوشنبه آغاز خواهد شد.

ایتالیا با بیش از ۲۸ هزار قربانی بیشترین تعداد قربانیان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در اروپا را دارد.

نخست وزیر اسلواکی نیز روز شنبه اعلام کرد از هفته آینده برخی از محدودیت‌های کاهش یافته و تعداد بیشتری از مغازه ها باز خواهند شد.

به گزارش رویترز تعداد مبتلایان در این کشور همچنان پایین بوده است. اسلواکی با پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت٬ یک و هزار و ۴۰۰ مبتلا به ویروس کرونا داشته است و تعداد مبتلایان جدید ۱۰ نفر در روز اعلام شده است.

با جان باختن ۶۲۱ نفر در بریتانیا در روز جمعه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا شمار قربانیان در این کشور به ۲۸ هزار و ۱۳۱ نفر رسید. هم اکنون میزان مرگ و میر در بریتانیا به شمار تلفات در ایتالیا نزدیک شده است.

تاکنون ۲۳۸ هزار نفر در سر سر جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در آمریکا بیش از ۶۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که از این نظر بیشترین مرگ و میر بر اثر کرونا را جهان دارد.

منابع: رویترز و آسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG