لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۶

مسکو کشته شدن پنج شهروند روس در حمله هوایی آمریکا در سوریه را تایید کرد


ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه ۲۶ بهمن تایید کرده است که پنج شهروند روسیه هفته گذشته در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه کشته شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ماریا زاخارووا تصریح کرده است که هیچ یک از کشته شدگان از نیروهای نظامی روسیه نبودند.

این افراد در حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع جنگجویان حامی دولت بشار اسد در استان دیرالزور در ۱۸ بهمن ماه کشته شدند.

ماریا زاخارووا در خصوص نحوه کشته شدن این شهروندان روسیه توضیحاتی ارائه نکرده ولی گفته است، تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

آسوشیتدپرس می گوید، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به نوعی تایید این موضوع است که کشته شدگان در شمار نیروهایی بودند که به مواضع«نیروهای دمکراتیک سوریه»، شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا، در استان دیرالزور حمله کردند.

ائتلاف به رهبری ایالات متحده ۱۸ بهمن ماه در بیانیه‌ای گفته بود در واکنش به «حمله غیرمنتظره‌ای» از سوی «نیروهای حامی حکومت سوریه» به مراکز «نیروهای دمکراتیک سوریه»، اقدام به انجام شـش مورد حمله هوایی علیه نیروهای حامی بشار اسد کرده‌است. این درگیری در هشت‌ کیلومتری شرق منطقه حائل نظامی در کرانه رود فرات، واقع در استان دیرالزور، رخ داده بود.

پیش از این یک مقام آمریکایی از کشته‌شدن «بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای حامی اسد»در این حملات خبر داده بود.

رسانه های وابسته به حکومت بشار اسد نیز تایید کرده اند که در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا ده ها نفر کشته شدند.

پیش از این گزارش هایی در خصوص کشته شدن جنگجویان مزدبگیر روس در حملات هوایی آمریکا به استان دیرالزور منتشر شده بود. ولی سخنگوی کاخ کرملین دو روز پیش اعلام کرد که مسکو هیچ اطلاعی از کشته‌شدن جنگجویان مزدبگیر آن کشور در جریان حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در دیرالزور ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفته بود، ممکن است شهروندان روس در سوریه حضور داشته باشند،اما روسیه اطلاعی از این موضوع ندارد.

روسیه یکی از متحدان اصلی حکومت بشار اسد به شمار می رود و از سپتامبر سال ۲۰۱۵ عملیات نظامی خود در حمایت از نیروهای دولتی در سوریه را آغاز کرد.

جنگ در سوریه تاکنون صد ها هزار کشته و میلیون ها اواره برجای گذاشته است.

با استفاده از گزارش های آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG