لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۲

ترامپ: سارا سندرز اواخر ماه جاری از سمت خود کناره گیری می‌کند


سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید
سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۲۳ خرداد اعلام کرد که سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید تا پایان ماه جاری میلادی ژوئن از سمت خود کناره گیری می کند.

دونالد ترامپ در توییتر خود این خبر را اعلام کرده است. ولی با این حال او جانشین سارا هاکبی سندرز را مشخص نکرده است.

آسوشیتدپرس می‌گوید،سارا هاکبی سندرز از نزدیکی ترین و مورد اعتماد ترین افراد به دونالد ترامپ محسوب می شود که از زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری با وی همراه بوده است.

سارا هاکبی سندرز ۳۶ ساله است و سه کودک خردسال دارد.

در بخشی از گزارش رابرت مالر، بازرس ویژه دادستانی آمریکا در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا که سه ماه پیش منتشر شد، آمده بود که خانم سندرز «ادعاهای» بدون مدرکی در خصوص اعضای پلیس فدرال آمریکا، اف بی ای مطرح کرده است.

در گزارش بازرس مالر آمده بود، سارا سندرز پذیرفته است که آنچه که در خصوص حمایت «بی شمار» اعضای اف بی ای از تصمیم دونالد ترامپ در اخراج جیمز کومی، مدیر اف بی ای گفته، صحت نداشته و اشتباه سهوی بوده است.

خانم سندرز این اظهارات را در پاسخ به پرسشی در خصوص تصمیم ترامپ در اخراج جیمز کومی در نشست خبری کاخ سفید مطرح کرده بود.

رویترز هم می‌گوید، خانم سندرز در ۹۴ روز گذشته در کاخ سفید به صورت رسمی نشست خبری برگزار نکرده است. این در حالی است که دونالد ترامپ تقریبا هر روز با خبرنگاران صحبت کرده است.

پس از اعلام خبر کناره گیری سارا سندرز از کاخ سفید، گمانی زنی‌ها در خصوص شغل آینده او آغاز شده است.

رویترز می گوید، احتمال دارد سارا هاکبی سندرز در انتخابات آتی برای فرمانداری ایالت ارکانزاس شرکت کند. مایک هاکبی، پدر سارا سندرز، پیشتر فرماندار ایالت ارکانزاس بود.

با استفاده از آسوشیتدپرس و رویترز؛ خ
XS
SM
MD
LG