لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

گوهر عشقی در نامه‌ای سرگشاده خواستار پایان ظلم و تبعیض شد


گوهر عشقی و سحر بهشتی مادر و خواهر ستار بهشتی، وبلاگ نویس جانباخته در بازداشتگاه پلیس فتا
گوهر عشقی و سحر بهشتی مادر و خواهر ستار بهشتی، وبلاگ نویس جانباخته در بازداشتگاه پلیس فتا

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویسی که ۵ سال پیش در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۱ در بازداشتگاه پلییس فتا کشته شد، در نامه‌ای سرگشاده از مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله آیت الله علی خامنه ای خواسته که تا دیر نشده به ظلم و ستمی که به برخی اقوام و افراد می شود رسیدگی کنند.

در این نامه که به مناسبت عید غدیر شیعیان منتشر شده، مادر ستار بهشتی خواستار پایان تبعیض و ظلم و ستم در قبال برخی اقوام و اقلیت‌های مذهبی از جمله کردها و اهل سنت ایران شده است.

گوهر عشقی در نامه ای سرگشاده خواستار پایان ظلم و تبعیض شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:03 0:00
لینک مستقیم

خانم عشقی در نامه خود همچنین به ظلمی اشاره کرده که خانواده سعید زینالی دانشجویی که در جریان وقایع ۱۸ تیرماه ۷۸ بازداشت شد و هرگز به خانه بازنگشت، در این سال ها متحمل شده اند.

در این نامه آمده که «خواهرانه رهبرى را توجه مى‌دهم که تا دیرتر نشده علیرضا رجایى‌هاى دیگر را از زندان‌ها رها کنید چون دیگر آسمان و زمین نیز از ظلم شما به صدا آمده‌اند.»

اشاره گوهر عشقی مادر ستار بهشتی به خبرها و تصاویری است که این روزها در باره علیرضا رجایی، فعال ملی-مذهبی و روزنامه نگار و زندانی سیاسی پیشین منتشر شده است.

آقای رجایی در دوران حبس و زندان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و بی توجهی مسولان زندان به سرطان سینوس مبتلا شد تا جایی که در نهایت و بعد از عمل جراحی بخشی از صورت و یک چشم خود را از دست داد.

حالا مادر ستار بهشتی در نامه خود با اشاره به این موضوع خطاب به مسئولان حکومتی و مردم نوشته «تا زمانی‌ که در برابر چهره معصوم علیرضا رجایى سکوت کنیم، ما هم شریک این رفتار ظالمانه‌ایم.»

در این نامه همچنین خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی اسلامی، آمده به جاى سوریه و لبنان، اندک نظرى بر مردم خود بیاندازید که فردا دیرتر از امروزتان خواهد شد.

سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی درباره این نامه و اینکه چرا به مناسبت عید غدیر شیعیان نوشته شده، به رادیو فردا گفت که مادرش این نامه را به این دلیل در این تاریخ نوشت که ستار بهشتی، برادرش، مقارن با عید غدیر شیعیان در سال ۹۱ و در زندان کشته شد.

در نامه گوهر عشقی همچنین به اعتصاب غذای اخیر زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر و کشته شدن دو کولبر به دست ماموران هنگ مرزی اشاره شده است.

ستار بهشتی کارگر و وبلاگ‌نویس جوان ایرانی بود که در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ بدست پلیس فتا بازداشت شد. او به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی به خصوص فیس بوک» بازداشت و در مکانی نامعلوم و در مدت بازجویی از سوی پلیس فتا شکنجه شد. او چهار روز بعد از بازداشت و در جریان بازجویی درگذشت و در گورستان رباط کریم جایی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.

کاترین اشتون مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفری که به ایران داشت با چند «فعال زن» دیدار داشت و گوهر عشقی مادر، ستار بهشتی یکی از ۷ زنی بود که خانم اشتون با آن‌ها دیدار کرد.

  • 16x9 Image

    بنیامین صدر

    بنیامین صدر از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه‌های مختلف ایران آغاز کرد. او از سال ۱۳۹۲ به تحریریه رادیو فردا پیوست و در مدت فعالیت خود در رادیو فردا علاوه بر تهیه و اجرای برنامه‌های رادیویی، تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرداگرام نیز بوده است.

XS
SM
MD
LG