لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۱

تصادف‌های جاده‌ای ایران در یک روز ۲۰ کشته داد


ایران بعد از سیرالئون بالاترین آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای را دارد
ایران بعد از سیرالئون بالاترین آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای را دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز جمعه خبر داد که در ایران «در ۲۴ ساعت گذشته سبقت و سرعت غیرمجاز عامل وقوع ۶۰ درصد تصادفات بوده است و ۲۰ نفر در این مدت کشته شدند.»

تقی مهری روز جمعه ۹ فروردین همچنین افزود که «نسبت به سال گذشته در همین ایام، کاهش جان باختگان را شاهد هستیم، اما فقط در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ تن کشته شده‌اند.»

تصادفات رانندگی در جاده‌های ایران به طور معمول در تعطیلات نوروزی به اوج خود می‌رسد چنانکه بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، طی ۱۰ سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر در تصادفات نوروزی کشته شده‌اند.

گزارش دیگری روز جمعه حاکی از بروز تصادفی دیگر در استان خوزستان است.

بنا بر این گزارش، در محور اندیکا – لالی در این استان و در پی وقوع تصادف، شش تن کشته و ۲۳ تن زخمی شده‌اند.

رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان، در مورد آمار تلفات این حادثه گفته است:‌ «پنج نفر، شامل یک کودک، دو زن و دو مرد در دم کشته شدند و یک نفر از زخمی‌ها هم در بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.»

رئیس پلیس راه خوزستان همچنین گفته است که شامگاه پنجشنبه هم در مسیر سوسنگرد تصادفی دیگر رخ داده که تلفات جانی نداشته و شش تن در جریان این تصادف زخمی شده‌اند.

وزارت راه‌وشهرسازی ایران در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۱۱ روز از سفرهای نوروزی و تا روز دوشنبه ششم فروردین امسال، ۲۳۵ نفر در ۱۸۷ تصادف رانندگی کشته شده‌اند.

بالاترین آمار تلفات نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین مربوط به سال ۸۷ است که یک هزار و ۵۳۵ نفر کشته برجای گذاشت.

ایران یکی از نقاط حادثه‌خیز جهان از نظر رانندگی است. بر اساس گزارشی که پژوهشکده بیمه مرکزی ایران منتشر کرده است، در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین نرخ مرگ‌ومیر را در جاده‌ها دارد.

حادثه مینی‌بوس حامل مهاجران در ترکیه ۱۷ کشته در پی داشت

گزارش‌هایی دیگر حاکی است روز جمعه در ترکیه و در حالی که یک مینی‌بوس حامل مهاجران و پناهجویان در شرق این کشور در حال حرکت بوده، تصادف کرده که این تصادف ۱۷ کشته در پی داشته است.

این مهاجران و پناهجویان از کشورهای افغانستان، پاکستان و ایران گزارش شده‌اند. خبرگزاری دولتی آناتولی گفته است که این مینی‌بوس پس از حادثه، آتش گرفته است.

این گزارش می‌گوید که مینی‌بوسی با ظرفیت ۱۴ نفر، بیش از ۵۰ مسافر از ملیت‌های مختلف را با خود داشته و پس از برخورد به یک تیر برق، آتش گرفته است.

گزارش خبرگزاری آناتولی می‌گوید کامیون دیگری که پشت سر آن‌ها در حرکت بوده و آن هم حامل پناهجویان بوده است، شماری از کسانی که از مینی‌بوس به بیرون پرتاب شده‌اند را زیر گرفته است.

گزارش شده پلیس ترکیه ۱۳ تن از سرنشینان کامیون دوم و همچنین راننده آن را دستگیر کرده است.

شمار زیادی از پناهجویان تلاش می‌کنند از راه ترکیه به یونان رفته و از آن‌جا خود را به اروپا برسانند.

به استناد گزارش‌هایی از خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، روزنامه قانون، خبرگزاری رویترز و رادیو فردا/ ک.ت./ پ.پ
XS
SM
MD
LG