لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۳۵

درسفر های نوروزی سال ۹۷ حداقل ۷۶ نفر در تصادفات رانندگی در ایران کشته شده اند


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

براساس آمارها درسفر های نوروزی سال ۹۷ حداقل ۷۶ نفر درتصادفات راهنمایی و رانندگی در ایران کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری آنا،وابسته به دانشگاه آزاد،جانشن رئیس پلیس راه ایران خبر داد که درتصادفات روز پنجشنبه دوم فروردین ۱۶ نفر کشته و ۴۶۷ نفر مجروح شدند.

موسی امیری اعلام کرد که دراین روز واژگونی خودروها با ۴۰ درصد بیشترین سهم را درسوانح رانندگی داشته است.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا،آقای امیری گفت که روز اول فروردین در ۲۳ تصادف، ۲۵ نفر کشته شدند.

به این ترتیب تنها دردو روز اول فروردین ۴۱ نفر درتصادفات کشته شده اند. سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۹۶ آغاز شده است.

با این حال مقامات نیروی انتظامی گزارشی درباره آمار تعداد افراد کشته شده درسفرهای نوروزی درکل کشور از روز ۲۴ اسفند تا ۲۹ اسفند ۹۶ اعلام نکرده اند و تنها آمار مربوط به برخی استان ها اعلام شده است.

دراین میان تنها نادر رحمانی،رییس مرکز اطلاعات پلیس راه، در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا خبر داده بود که روز ۲۷ اسفند ۱۸ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده اند.

درروز ۲۸ اسفند ۹۶ نیز دریک تصادف در جاده سقز – بوکان دراستان کردستان،دو نفر کشته شدند.درهمان روز دو نفر دراستان زنجان دراثر واژگونی یک خودرو کشته شدند.

درهمین حال به گزارش خبرگزاری ایرنا، یداله ستوده،فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان، خبر داد که از روز ۲۴ اسفند تا روز ۲۶ اسفند ۹۶، شش نفر درتصادفات رخ داده دراین استان کشته و ۴۰ نفر مجروح شده اند.

روزهای ۲۶ و ۲۵ اسفند ۹۶ نیز یک نفر دررشت،یک نفر درچالوس،یک نفر دررامهرمز دراستان خوزستان،دو نفر درلردگان درچهار محال بختیاری و دو نفردر آبادان درتصادف کشته شدند.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایرنا،در روزهای ۲۴ اسفند ۹۶ تا دوم فروردین ۹۷، هفت نفر دراستان فارس،چهار نفردر استان زنجان و سه نفر در استان اصفهان، درتصادفات کشته شدند.

عباس فرمانی،فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی،نیز خبر داد که در هشت روز نخست سفر های نوروزی سه نفر در سه حادثه رانندگی کشته شدند.

ایران یکی از نقاط حادثه‌خیز جهان از نظر رانندگی است. بر اساس گزارشی که پژوهشکده بیمه مرکزی ایران منتشر کرده است، در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین نرخ مرگ‌ومیر را در جاده‌ها دارد.

همه ساله و در ایام نوروز تعداد سفرها و همچنین حوادث رانندگی افزایش پیدا می‌کند.

در سفرهای نوروزی سال ۹۶ نیز ۸۷۴ نفر درتصادفات رانندگی کشته شدند.

در همین حال سندیکای بیمه‌گران ایران اعلام کرده بود که این تصادفات تنها پرداخت دیه کشته‌شدگان ۱۸۳ میلیارد تومان هزینه برای شرکت‌های بیمه داشته است

در نوروز ۹۵، تعداد کشته‌شدگان ۹۸۷ نفر بوده که نسبت به سال ۹۴ افزایش داشته است.

براساس آمار پزشکی قانونی،۹۶۸ نفر در نوروز ۹۴ در حوادث رانندگی کشته شدند که نسبت به نوروز پیش از آن ۱۰٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

درهین حال براساس آمار سازمان پزشکی قانونی، در ۱۰ سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر در تصادفات نوروزی کشته شده اند.

براساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در ایام نوروز مربوط به سال ۸۷ با هزار و ۵۳۵ کشته و کمترین آن مربوط به سال ۹۶ با ۸۷۴ کشته بوده است.

مسعود حبیبی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، پیش از این گفته بود که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان در سراسر کشور اضافه می‌شود.

XS
SM
MD
LG