لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۴

انفجار در کابل ۱۱ کشته در پی داشت؛ داعش مسئولیت حمله را به عهده گرفت


در شهر کابل پایتخت افغانستان یک بمب گذار انتحاری در حالی که نیروهای امنیتی مشغول اجرای عملیات برای دستگیری افراد مظنون در توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی بودند، خود را مقابل آنها منفجر کرد.

گروه حکومت اسلامی یا داعش که مسئولیت شماری از انفجارها در افغانستان در دو سال گذشته را به عهده گرفته، در بیانیه ای که در سایت «اعماق» منتشر شد، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

وحید مجروح، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در جریان این حمله انتحاری که روز پنج‌شنبه انجام گرفت، ۱۱ تن کشته و ۲۵ تن زخمی شده‌اند. وی افزود زخمی‌ها برای مداوا، به چند بیمارستان در کابل فرستاده شدند.

شاهدان عینی گفته‌اند نزدیک به چهار خودروی پلیس به محل حادثه اعزام شدند تا کشته‌ها و زخمی‌ها را از محل حادثه دور کنند.

نیروهای پلیس که در صحنه حاضر بودند، گفتند که مهاجم یونیفورم نیروهای پلیس را به تن داشته و خود را به تیم جست‌وجوی مواد مخدر و محصولات الکلی رسانده است.

بشیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل گفت: «نیروهای پلیس به این دلیل حضور داشتند که اگر اعتراضی روی داد، بتوانند جلوی آن را بگیرند و در همین حال بود که مهاجم انتحاری خود را به تیم رسانده و خود را منفجر کرد.»

هرچند نیروهای نظامی افغانستان با پشتیبانی حمله های هوایی آمریکا پیروزی‌هایی در نبرد با شبه نظامیان طالبان در یک سال گذشته داشته‌اند، با این حال هنوز کابل صحنه شماری از حملات است که غیرنظامیان را هدف گرفته است.

حمله روز پنجشنبه در حالی انجام شده که چند روز پیش، کابل صحنه حمله‌ای دیگر بود. یک مهاجم انتحاری خود را در مرکز فرهنگی شیعه منفجر کرد که ۴۱ کشته و ۸۰ زخمی در پی داشت.

مسئولیت آن حمله را هم گروه حکومت اسلامی یا داعش برعهده گرفت.

بر اساس گزارش هایی از خبرگزاری های رویترز و فرانسه؛ ا.ع/ک.ت
XS
SM
MD
LG