لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۱

ارتش اسرائیل: یک موشک زمین به هوای سوریه به جولان اصابت کرد


 عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

منابع سوری گفته اند پدافند هوایی ارتش این کشور یک هواپیما و چهار موشک اسرائیل را رهگیری و ساقط کرده است. این در حالی است که ارتش اسرائیل این خبر را تکذیب کرد.

ارتش اسرائیل همچنین از اصابت یک موشک هوا به زمین سوریه به بلندی‌های جولان خبر داده است.

به گزارش رویترز این منابع سوری به خبرگزاری روسی «ریانووستی» گفته اند، سیستم پدافند سوریه این موشکها را قبل از رسیدن به هدف در منطقه الکسوه واقع در جنوب دمشق هدف قرار داده است.

رویترز به نقل از دو منابع اطلاعاتی می‌گوید این منطقه محل تمرکز تاسیسات ارتباطی و لجستیک گروه حزب الله لبنان در نزدیکی مرز با لبنان است.

اسرائیل نگران حضور رو به رشد ایران در سوریه است و این حضور راتهدیدی برای امنیت خود می داند. طی هفت سال جنگ داخلی سوریه اسرائیل تاکنون دهها پایگاه و تاسیسات متعلق به ایران و نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه را هدف قرار داده است.

در همین حال، نیروی دفاعی ارتش اسرائیل بامداد جمعه در توییتر خود نوشته است در جریان شلیک موشک‌های زمین به هوای ارتش سوریه یکی از آنها به محوطه‌ای باز در بلندی‌های جولان‌ اصابت کرده است.

ارتش اسرائیل در همین حال می‌گوید، برآوردها در این زمینه ادامه دارد.

پیشتر رسانه‌های بین المللی نوشته بودند، از زمان سرنگونی یک هواپیما روسی در ۲۶ شهریور در لاذقیه گزارشی در خصوص حمله هوایی اسرائیل به سوریه منتشر نشده است.

هواپیمای نظامی ایلوشین-۲۰ ارتش روسیه شامگاه ۲۶ شهریور با شلیک موشک از سامانه روسی اس ۲۰۰ که در اختیار پدافند سوریه است، در غرب سوریه ساقط شد و تمام ۱۵ خدمه پروازی آن کشته شدند. این هواپیما زمانی سرنگون شد که اسرائیل به مواضعی در سوریه حمله کرده بود.

روسیه در این حادثه اسرائیل را متهم کرد که در جریان سرنگونی این هواپیمای نظامی روسی در آسمان سوریه، این کشور را «گمراه کرده است».

با استفاده از گزارش‌های رویترز و رادیو فردا؛خ
XS
SM
MD
LG